site.btaГерманските автомобилни концерни страдат, докато световната конкуренция ги изпреварва през 2024 г., според анализ

Германските автомобилни концерни страдат, докато световната конкуренция ги изпреварва през 2024 г., според анализ
Германските автомобилни концерни страдат, докато световната конкуренция ги изпреварва през 2024 г., според анализ
Снимка: Hendrik Schmidt/dpa via AP, архив

Водещите германски автомобилни концерни изостанаха от голяма част от своята световна конкуренция през миналата година, изправени пред слаби продажби и влошаваща се рентабилност, според анализ на компанията за одит и консултации "И Уай" (EY), цитиран от ДПА.

"Фолксваген" (Volkswagen) отчетоха незначителен ръст в продажбите си през 2024 година, а "БеЕмВе" (BMW) и "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz) се изправиха пред спад и така "германското трио" приключи с общ спад от 2,8 процента в приходите. Докато общите продажби на 16-те най-големи производители на автомобили в света, проучени от "И Уай", се повишават с 1,6 процента, преминавайки отвъд границата от 2 трлн. евро (2,2 трлн. щ. д.). И макар германските производители да са отговорни за почти 30 процента от реализирания резултат, генерирайки 316 милиарда евро, то техният пазарен дял се свива спрямо предходната година. 

Сред основните международни играчи единствено "Стелантис" (Stellantis) се представи по-слабо при отчетените продажби. Компанията майка на "Опел" (Opel) приключи 2024 година със 17 процента спад. 

Германските автомобилни компании имат проблем и с оперативната си печалба, която е далеч зад японските и щатски производители и които се представят забележително по-добре. 

Пазарният анализатор на "И Уай" Константин Гал смята, че проблемите на германските автомобилни концерни се дължат на слабите продажби и на инвестициите им в електрическа мобилност, които още не са започнали да се изплащат. "Търсенето далеч не е толкова силно, както се очакваше", каза Гал, добавяйки още допълнителни проблеми като софтуерни грешки или разходи за преструктуриране. 

Премиум марките още можеха да продават с по-голяма надценка през 2023 година, но това вече не е така, защото икономическата несигурност и конфликтите по света отслабиха потреблението и ценовата конкуренция отново застана в центъра, обясни Гал. 

Германските автомобилни производители са особено притеснени и от засилващата се конкуренция от азиатските компании с предлаганите от тях новаторски и все още достъпни превозни средства.

Автомобилната промишленост като цяло е изправена пред влошаващите се икономически условия и отслабващо търсене, най-вече в сегмента на електрическите превозни средства. 

Редица компании и доставчици обявиха през последните месеци мерки за намаляване на разходите, сред които и намаляване на броя служители. 

Бързо разрастващият се търговски спор със САЩ се очаква да дестабилизира допълнително състоянието на пазара. Президентът Доналд Тръмп обяви в сряда въвеждането от началото на април на 25 процента мита върху целия внос на автомобили в САЩ. 

Това се случва в особено труден период за германските автомобилни концерни, защото американският пазар остава водещият експортен пазар за тях, съгласно актуални данни на германската статистическа служба. 

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:45 на 01.04.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация