site.btaКупувачите на автомобили в САЩ са изправени пред по-високи цени и по-малък избор след митата за внос на автомобили, отчитат експерти


Големите автомобилни производители могат да се справят с наложените мита върху вноса на автомобили в САЩ по различни начини, но всички те водят до по-високи цени, по-малък избор на модели или ограничения на съответните параметри на автомобилите за потребителите, предаде Ройтерс, позовавайки се на експерти в индустрията.
Според президента на САЩ Доналд Тръмп митата ще допринесат за стимулиране на производството в САЩ, но според анализатори незабавният ефект от митата ще засегне автомобилните производители и ще доведе до по-високи цени за потребителите.
"Повечето производители на автомобили не могат да възприемат (мита от - бел. ред. 25 на сто)", каза Анди Палмър, бивш изпълнителен директор на британския производител на луксозни автомобили "Астън Мартин" (Aston Martin). Европейските и азиатските производители на автомобили, лишени от най-големия си експортен пазар, може да намалят производството, казва той. Ако тези производители на автомобили спрат да доставят определени модели в САЩ, това ще доведе до по-ниско производство в техните заводи заводи. По-малките обеми на производство означават по-високи разходи за превозно средство, "които в крайна сметка ще бъдат прехвърлени на потребителите" на тези пазари, допълни Палмър.
Автомобилните производители могат да разпределят тази цена между произведените в САЩ и внесените в страната модели, да намалят характеристиките и в някои случаи да спрат да продават достъпни модели.
Митата ще доведат до спад на годишните продажби на превозни средства в САЩ в диапазона 14,5-15 милиона през следващите години спрямо 16 милиона през 2024 г., по данни на "Стандард енд Пуърс глоубъл мобилити" (S&P Global Mobility).
Автомобилите, които са произведени в САЩ, ще струват средно с по 3000 долара повече на местния пазар. Тези, които са сглобени в заводи в Канада или в Мексико, ще се продават в САЩ средно с 6000 долара по-скъпо, сочат предварителни данни консултантската компания "Кокс аутомотив" (Cox Automotive).
"Производителите на автомобили знаят, че имат определени превозни средства в своето портфолио, които могат да понесат по-ниски маржове на печалба", заяви Ерин Кийтинг, изпълнителен директор на "Кокс аутомотив". "Някои превозни средства може просто да се окажат твърде скъпи и повечето от тях са достъпни модели, произведени извън САЩ", допълни той.
Търговците на автомобили в САЩ в момента разполагат с наличност за около 90 дни като цените може да започнат да се покачват след това.
/СЛС/
news.modal.header
news.modal.text