site.bta"Лидл България" планира откриването на още осем магазина през тази година, съобщиха от компанията

"Лидл България" планира откриването на още осем магазина през тази година, съобщиха от компанията
"Лидл България" планира откриването на още осем магазина през тази година, съобщиха от компанията
Снимка: "Лидл България"

Магазините "Лидл България" в страната вече са 136, след като в първите дни на януари два нови обекта отвориха врати в Бургас и Русе, а до края на годината компанията планира да разкрие още поне осем магазина, както в големи градове катo София, Пловдив, Варна, Бургас, така и в по-малки, в които до момента веригата не е присъствала - Айтос, Септември, Костинброд и др., съобщиха от търговската верига. 

Във всеки нов собствен обект през 2025 г. компанията ще инвестира между 10 и 18 млн. лв., в зависимост от големината и вида на магазина, размер на паркинга, външни площи и др. В това число се включват разходите за земя, строителство и оборудване.

"Всеки нов магазин, който откриваме, е инвестиция в качеството на живот на нашите клиенти - да имат по-голям избор, да пазаруват на удобна близка локация, да могат да избират от качествени продукти на изгодни цени и всичко това да става бързо и лесно. С всеки нов магазин расте и "Ефектът Lidl" – положителното въздействие, което оказваме върху икономиката, бизнеса и обществото като цяло. Защото всеки нов магазин означава нови работни места, но и по-големи обороти за българските производители, с които работим", заяви Бисер Инчовски, управител "Централизирани дейности" в "Лидл България", цитиран в съобщението.

Разширяването на търговската мрежа на веригата през 2025 г. ще доведе и до разкриването на над 200 нови работни места. В това число се включват служители в магазините и двата логистични центъра на компанията. В допълнение, по-голямата натовареност през лятото в обектите на веригата по Черноморието, налага и ангажирането на още около 140 сезонни работници, посочват от компанията. 

По данни на Института за пазарна икономика средната месечна заплата в компанията за 2023 г. е с близо 10 на сто по-висока от средните възнаграждения в сектор "Търговия" в страната и с над 43 на сто повече от тези в сектор "Транспорт". Още по-значими са тези разлики в по-малките градове. С по-високите си възнаграждения и присъствието си като сигурен, коректен и надежден работодател, компанията влияе на местените пазари на труда и  дава нови възможности за развитие на регионите, е посочено в съобщението. 

През 2025 г. компанията обяви, че има намерение да продължи да инвестира и в реновиране и модернизиране на настоящите си обекти, както и в повишаване на енергийната ефективност. Тук се включва ново оборудване, което да допринесе за допълнително удобство при пазаруване, каси на самообслужване, изграждане на фотоволтаици, зарядни станции за електромобили. 

БТА припомня, че през ноември миналата година "Лидл България" обяви, че приносът към икономиката в България на търговската верига, изчислен на база преки и непреки ефекти, е на стойност 2,68 млрд. лева за 2023 година, като нараства с 11 на сто спрямо предходната 2022 година, когато стойността е достигала 2,42 млрд. лева.

Според изнесените данни приносът към обществото на "Лидл България" е на база вложени средства в различни инициативи в размер на 1,17 млн. лева през 2022 година и 0,98 млн. лева през 2023 година. Достигнатите хора в резултат на тези инициативи са близо 191 000 души през 2022 година и над 301 000 души през 2023 година.

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 14:26 на 06.02.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация