site.btaПродажбите на електрически превозни средства и хибриди в Китай са скочили с 40,7 на сто през 2024 г.
Продажбите на дребно на електрически автомобили и хибриди в Китай са скочили с 40,7 на сто през 2024 г. спрямо 2023 г., сочат публикуваните днес данни на водещата браншова организация, цитирани от Франс прес. Това е поредното доказателство за напредъка на азиатския гигант в сектора, ползващ се със значителни субсидии.
На китайския пазар са продадени рекордните 10 899 милиона хибридни или електрически модела през 2024 г, според данните на Китайската федерация на автомобилните производители (CPCA).
Те наброяват 47 на сто от общо 22 894 милиона превозни средства, продадени в Китай през 2024 г.
Пазарът на електрически и хибридни превозни средства в Китай нарасна неимоверно през последните години, което частично се дължи на щедрите субсидии от Пекин.
За сравнение тези превозни средства са едва 22,6 на сто от продажбите на европейския пазар през ноември миналата година, според Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Забавянето на активността във втората по големина икономика в света, което тежи върху потребителските разходи, води до ожесточена конкуренция между производителите.
Китайският лидер при електрическите превозни средства Би Уай Ди (BYD) държи около 40 на сто от пазара с 4 272 145 продадени превозни средства през 2024 г., според данни, публикувани миналата седмица от фирмата.
На международния пазар обаче ситуацията за китайските автомобили е доста по-мрачна с оглед на затягането на митата за китайски превозни средства миналата година.
Гигантът Би Уай Ди е реализирал през декември едва 12 на сто от продажбите си на международния пазар, според данните на компанията.
Ситуацията може да се влоши допълнително от встъпването в длъжност на новоизбрания американски президент Доналд Тръмп, който обеща да увеличи митата за китайския внос.
Въпреки тези предизвикателства общият брой на продадените превозни средства през 2024 г. на китайския пазар - включително бензинови – е скочил с 5,5 на сто спрямо 2023 г., според Китайската федерация на автомобилните производители.
/СЛС/
news.modal.header
news.modal.text