site.btaЕК не обмисля да смекчи влизащите в сила от януари нови цели за намаляване на емисиите на нови автомобили, заяви еврокомисарят по климата

ЕК не обмисля да смекчи влизащите в сила от януари нови цели за намаляване на емисиите на нови автомобили, заяви еврокомисарят по климата
ЕК не обмисля да смекчи влизащите в сила от януари нови цели за намаляване на емисиите на нови автомобили, заяви еврокомисарят по климата
Вопке Хукстра, еврокомисар по климатичната политика. Снимка: AP/Ng Han Guan

Европейската комисия не обмисля промяна на новите цели на ЕС за намаляване на емисиите на въглероден диоксид от нови автомобили, влизащи в сила през 2025 г., въпреки настояването за такава от страна на най-голямото политическо семейство в Европейския парламент. Това заяви в отговор на въпрос на Ройтерс Вопке Хукстра, еврокомисар по климатичната политика.

Дясноцентристката Европейска народна партия (ЕНП) - най-голямата законодателна група в ЕП, тази седмица стартира кампания за намаляване на новите климатични разпоредби на ЕС. Наред с европейските автомобилни производители и правителствата на редица страни членки, ЕНП се стреми да увеличи натиска върху Брюксел спешно да се помогне на изправения пред затруднения автомобилен сектор.

Запитан дали сега обмисля промяна на правилата на ЕС за емисиите на въглероден диоксид за нови автомобили, еврокомисарят отрече подобни намерения.

"Отговорът е не", заяви той пред Ройтерс в кулоарите на бизнес събитие в Брюксел.

Вопке Хукстра, както и председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен, е част от политическото семейство на ЕНП.

Автомобилният сектор в Европа е пред проблеми, с хиляди работни места заложени на карта, докато се бори със слабото търсене, конкуренцията от страна на китайски конкуренти и по-ниски от очакваните продажби на електрически превозни средства.

Според ЕК новите климатични правила са необходими за постигане на правно обвързващите европейски цели за емисиите, които да осигуряват предвидима инвестиционна среда за компаниите.

Основното искане на ЕНП е производителите на автомобили да бъдат облекчени от затегнатите ограничения на ЕС за въглероден диоксид, влизащи в сила от 2025 г., за които се очаква, че много от компаниите няма да успеят да покрият.

По-рано Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) заяви, че секторът потенциално е в опасност от налагането на глоби за 15 милиарда евро (15,8 милиарда долара) заради новите цели за емисии през 2025 г. Според асоциацията това би намалило необходимите на компаниите средства за инвестиции.

ЕНП предлага да се използва средна стойност, определяна за период от три години, за да се отчете съответствието на автомобилните производители с лимитите за въглероден диоксид на техните нови модели. Това би им позволило да избегнат глоби дори ако не отговарят на целите за 2025 г., но успеят да наваксат изоставането през 2026 и 2027 г.

В края на ноември седем страни от ЕС, сред които и България, също се обявиха против намаляването на горната граница на средното ниво на емисии на нови превозни средства от началото на 2025 година.

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:43 на 12.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация