site.btaОще страни от ЕС, между които и България, се противопоставят на нови, по-високи екологични глоби за производителите на автомобили

Още страни от ЕС, между които и България, се противопоставят на нови, по-високи екологични глоби за производителите на автомобили
Още страни от ЕС, между които и България, се противопоставят на нови, по-високи екологични глоби за производителите на автомобили
Снимка: AP/Jens Meyer

Австрия, България, Полша, Румъния и Словакия се присъединиха към Чехия и Италия в опит да попречат на възможността производители на автомобили в ЕС да бъдат изправени пред тежки санкции от следващата година, предаде Ройтерс, позовавайки се на документ, озаглавен "Съвместно предложение за обновена европейска автомобилна политика: балансиране на конкурентоспособността и амбициите в областта на климата", публикуван на сайта на австрийския парламент.

Очаква се документът да бъде обсъден по време на утрешното заседание на Съвета на Европейския съюз по конкурентоспособност (вътрешен пазар и промишленост).

От 2025 г. ЕС ще намали горната граница на средното ниво на емисии на нови превозни средства до 94 грама/км спрямо досегашното ниво от 116 г/км. Превишаването на тази граница може да доведе до глоби в размер на 95 евро (103 долара) за всеки грам въглероден диоксид на километър, умножен по броя на продадените превозни средства.

"Настоящите цели за пътническите автомобили, които трябва да бъдат въведени до 2025 г., може да наложат глоби на производителите, които не са в състояние да изпълнят строгите изисквания, поради забавящото се навлизане на електрически превозни средства", пише в съвместното предложение.

"Подобни санкции биха ограничили сериозно способността на сектора да инвестира отново в иновации и развитие, като по този начин ще навреди на конкурентоспособността на Европа на световната сцена", пише още в документа.

Някои от страните от ЕС също се противопоставят на т. нар. Зелена сделка, целяща справяне с изменението на климата и ограничаване на замърсяването. По-строгите ограничения на емисиите през следващата година са стъпка към плановете за забрана на продажбите на нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене през 2035 г.

Автомобилният сектор е важна част от централноевропейските икономики, като допринася за около 9 на сто от БВП на Чехия, допълва Ройтерс.

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:50 на 27.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация