site.btaПроизводителят на гуми "Мишлен" затваря две фабрики в Западна Франция поради спад на търсенето и засилена конкуренция
Френският производител на гуми "Мишлен" (Michelin) обяви днес, че до 2026 г. ще затвори заводите си в Шоле и Ван, в Западна Франция, поради "срива" в продажбите на гуми за камиони и ванове, предаде Франс прес.
Ръководството на френската компания обяви решението си пред 1254 служители на засегнатите производствени обекти.
"Колапсът на дейността е причината за тази ситуация и искам да кажа на всички тези служители, че няма да изоставим никого", заяви изпълнителният директор Флоран Менего пред Франс прес.
Затварянето на двете фабрики е станало "неизбежно" поради засилената конкуренция в пазара на гуми за микробуси и тежкотоварни автомобили от страна на азиатски производители, но също така и поради "влошаването на конкурентоспособността на Европа", посочи ръководството на френската група в прессъобщение.
В контекста на криза за производителите на автомобилно оборудване, групата се ангажира да "подкрепи всеки от засегнатите служители с индивидуални решения", като предложения за работа в други компании или на друга работна позиция в групата, дори и ранно пенсиониране.
Синдикатът на "Мишлен", притеснен за бъдещето на тези обекти, прекъсна разговорите си с ръководството.
Във фабриката в Шоле работят 955 служители, които произвеждат основно гуми за лекотоварни камиони.
Този пазарен сегмент "претърпя значителен спад" в Европа през последните години "с драстично намаляване на производствените обеми, без изгледи за възстановяване", пише компанията в прессъобщението.
В завода във Ван работят 299 служители, които основно произвеждат метални кабели за гуми.
Тази фабрика отчита непрекъснат спад в производствените си обеми "по-специално поради спада на търсенето, без изгледи за възстановяване", подчертава "Мишлен".
От групата обещават "подкрепа за двете засегнати производствени мощности, като участва в създаването на поне толкова работни места, колкото закрива".
"Мишлен" преминава през трудна година със забавянето на пазара на нови превозни средства. Групата вече затвори друг обект в Западна Франция през 2020 г. и подготвя закриването на две фабрики в Германия до 2025 г.
/СС/
news.modal.header
news.modal.text