site.btaПроблемите на пътната инфраструктура и организацията на движението в региона на Плевен бяха акценти на кръгла маса
Кръгла маса на тема "Стратегическите приоритети и приоритетни проекти, свързани с пътната инфраструктура и организацията на движението в Плевенския регион" се състоя в Областна администрация. Събитието се организира по инициатива на регионалните колегии на Камара на архитектите и Камара на инженерите в инвестиционното проектиране в Плевен и на представителството на Камарата на строителите в България, на Асоциацията на международните автомобилни превозвачи - Плевен и Търговско-промишлена палата - Плевен.
Основен акцент на дебата бе изграждането на околовръстен път на Плевен, който ще трябва да отвежда трафика извън града след като автомагистрала "Хемус" стигне до пътен възел "Плевен". Изказани бяха становища, че магистралата ще бъде готова по-бързо, отколкото обходния път, което ще създаде допълнително критични точки в Плевен, ще натовари трафика и ще увеличи и замърсяването на въздуха в града.
И в момента транзитният трафик минава през града, но е по-малко. Той е по републиканския път, който е булевардите "Русе" и "Христо Ботев", край "Чистота" и излиза към село Брестовец и Ловеч. Това трасе трябва да се реконструира, да се ремонтират отделните кръстовища, участъци от него, така че преминаването на големия трафик да става безопасно, посочи арх. Емил Дечев, председател на регионалната колегия на Камарата на архитектите – Плевен, на Съюза на архитектите – Дружество Плевен и член на Управителния съвет на Камарата на архитектите в София.
По думите му, за да се случи всичко това, трябва да има генерален план за организацията на движението на Плевен. "От 2022 година генералният план е спрял да действа. Съгласно процедурата последната година преди изтичане на петгодишния срок на генералния план, Общината е трябвало да задвижи процедура и да направи нов план за следващия петгодишен период. Това не е направено през 2022 г., през 2023 г. е имало среща, на която тогавашният заместник-кмет по строителството се е опитал да направи разговор по темата, но това не е било дори задание за проектиране", допълни арх. Дечев. Той е категоричен, че тази кръгла маса няма да е последната и разговорите ще продължат, като ще се търсят повече контакти с местната власт, както и съдействие от страна на народните представители от Плевенска област.
В момента вариантите за обходен път на Плевен са сведени до два. Кой от тях ще бъде избран, е техническо решение, но за мен е неотложно изпълнение. Това каза директорът на Областно пътно управление инж. Йордан Първанов. Според него, ако бъде избран т.нар. по-дълъг вариант, който е с дължина 18 км, магистралата ще стигне по-бързо до Плевен, отколкото ще е възможно да бъде изграден обходният път.
Участие в кръглата маса взеха народни представители, общински съветници, членове на регионалните професионални браншови камари и на бизнеса. Темата за състоянието на пътна инфраструктура в региона и необходимостта от изграждане на обходен път на Плевен остава отворена за бъдещи разговори и предприемане на неотложни действия както от страна на местната власт, така и от държавата, коментираха участници в дискусията.
/ВЙ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text