site.btaРавни условия и ефективно прилагане на европейското законодателство към всички участници в електронната търговия в ЕС поискаха от браншови организации

Равни условия и ефективно прилагане на европейското законодателство към всички участници в електронната търговия в ЕС поискаха от браншови организации
Равни условия и ефективно прилагане на европейското законодателство към всички участници в електронната търговия в ЕС поискаха от браншови организации
Снимка: Борислава Бибиновска/БТА, архив

Необходимо е осигуряване на равни условия и ефективно прилагане на законодателството на ЕС към всички участници в електронната търговия, активни на единния пазар на ЕС. Това заявяват в отворено писмо от Асоциацията на организациите за електронна търговия в Европа (Ecommerce Europe, "Е-комерс Европа") и нейни членове национални асоциации, сред които "Българската е-комерс асоциация" (БЕА). Това съобщават от БЕА.

В писмото се обяснява, че фирмите, които вече са базирани в ЕС, са обект на много регулации и разходите за съответствие са високи, тъй като правилата са сложни и често не са напълно хармонизирани на ниво ЕС. Поради това според асоциациите става предизвикателство за базираните в ЕС играчи да се конкурират на равно ниво с новите играчи извън ЕС, които са насочени към потребителите в Съюза. Те добавят също, че търговските практики, използвани от тези участници, повдигат въпроси относно тяхното съответствие със законодателството на ЕС, особено в областта на защитата на потребителите, безопасността на продуктите, фалшифицирането, защитата на данните, неприкосновеността на личния живот, околната среда и данъчното законодателство.

Подписалите писмото призовават лицата, вземащи решения на европейско и национално ниво, да действат възможно най-бързо за осигуряване на всички необходими средства за проверка на дейностите на субекти, базирани извън ЕС, толкова задълбочено, колкото и за компаниите, които вече са установени и работят в ЕС. Ако бъдат идентифицирани проблеми, компетентните органи трябва да санкционират тези играчи със същата решимост, която се прилага към играчи, базирани в ЕС, в случай на нарушения, се посочва в писмото. Те апелират още за действия за насърчаване и улесняване на по-задълбочено сътрудничество и координация между държавите членки на ЕС и техните органи.

Ние вярваме, че законодателството на ЕС предоставя всички необходими инструменти за гарантиране на високо ниво на защита на потребителите в Европа и не трябва да се въвеждат допълнителни задължения за търговците, преди настоящите правила да се прилагат ефективно и ефикасно в целия ЕС и спрямо базирани извън ЕС играчи, активни в Съюза. Въпреки това, ако се обмисля ново законодателство, неговото въздействие върху равните условия и предпоставките за успешно прилагане трябва да бъдат щателно оценени, преди да се направят нови законодателни предложения, пише в писмото.

"През последните години и дори наскоро нови играчи в електронната търговия извън ЕС навлязоха в Съюза и оказват голям натиск върху единния пазар и компаниите, които вече са установени в ЕС. Винаги сме били и ще продължим да бъдем силно в полза на отворен и конкурентен пазар, тъй като електронната търговия е глобален феномен. Въпреки това лицата, вземащи решения, и компетентните органи трябва да гарантират, че тази конкуренция е честна", посочи Лука Касети, генерален секретар на "Е-комерс Европа", цитиран в съобщението.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:13 на 29.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация