site.btaТърсенето на цитрусови плодове се е повишило с 20 на сто през 2023 г., отчитат от "Кауфланд България"
Търсенето на цитрусови плодове се е повишило с 20 на сто през 2023 г. в сравнение с 2022 г., показват данните на ритейл веригата "Кауфланд България". В топ 3 на най-предпочитаните цитруси във веригата са портокалът, мандарината и лимонът.
Разнообразието от цитрусови плодове в "Кауфланд България" включва и сравнително нови и нетрадиционни предложения като суити, лимети (лайм) и помело. Освен тях веригата включва в асортимента си и лимони и портокали, чиито кори могат да бъдат използвани за приготвяне на различни видове десерти и ястия.
От там посочват, че качеството на предлаганите плодове и зеленчуци се следи чрез многостепенен контрол. В централния склад се извършват ежедневни проверки на цитрусите, които включват проверка за размер (калибър), захарно съдържание, цвят и вкус. При портокалите се измерва допълнително и съдържанието на сок, а при мандарините - дали се белят лесно. Анализи в независими лаборатории проверят плодовете и за остатъци от пестициди. Допълнително веригата изисква наличие на сертификат за качество от производителите.
Според стандартите на ритейлъра, портокалите, трябва да имат минимум 12 на сто захарност, но тестовете показват, че те могат да достигнат и до 17,7 на сто, което гарантира на клиентите сладък вкус.
Цитрусите се внасят у нас от тропични и субтропични райони – основно Гърция и Турция, както и от Италия и Испания, а помелото се внася от Китай.
/ВЙ/
news.modal.header
news.modal.text