site.btaПриложението на "Мета" - "Тредс", конкурент на "Екс", идва в ЕС този месец, твърди в. "Уолстрийт джърнъл“
"Мета” (Meta), компанията майка на "Фейсбук", планира да пусне своето приложение "Тредс" (Threads) в ЕС този месец, предаде Ройтерс, позовавайки се на в. "Уолстрийт джърнъл".
Очаква се да има възможност за използване на приложението, което е подобно на "Екс" (X, известно доскоро като „Туитър"), в режим "само за четене", без публикуване на съобщения, посочват източници на изданието.
"Мета" не включи ЕС при стартирането на "Тредс" през юли, цитирайки правна несигурност по отношение на "новите цифрови закони".
Откакто Илон Мъск придоби "Туитър" през есента на 2022 г., броят на потребителите на платформата намалява, казват пазарни изследователи. Според експерти „Екс" не се справя добре по отношение на модерирането на речта на омразата.
Поради това конкуренти видяха възможност да изградят свои собствени платформи.
"Тредс" се счита за особено силен кандидат, тъй като услугата е базирана на платформата за снимки и видео "Инстаграм" (Instagram) на "Мета", която има стотици милиони свързани потребители.
"Тредс" има почти 100 милиона потребители, които са активни поне веднъж месечно, каза основателят на "Фейсбук" и главен изпълнителен директор на "Мета" Марк Зукърбърг през октомври.
Той остава убеден, че "Тредс" може да се превърне в услуга с 1 милиард потребители след няколко години.
/ТС/
news.modal.header
news.modal.text