site.btaСлед "Черния петък": Без поводи за излишен оптимизъм

След "Черния петък": Без поводи за излишен оптимизъм
След "Черния петък": Без поводи за излишен оптимизъм
Снимка: AP/Anne D'Innocenzio

Растежът на продажбите по време на празничния сезон в САЩ (т.е. периода между Деня на благодарността и Нова година - бел. ред) се очаква да бъде между 2 и 3 процента, сочи най-новата прогноза на компанията за посреднически услуги "ТиДи Кауън" (TD Cowen), цитирана от Ройтерс.

Това е понижение спрямо прогнозираното по-рано, за което вина имат и честите намаления в магазините през  последните седмици.

Предвид че много потребители в САЩ са притиснати от устойчивата инфлация и високите лихви, разходите им през този празничен сезон се очаква да нараснат с най-бавния темп от пет години. 

Според Националната асоциация на търговците на дребно за целия празничен сезон тази година клиентите вероятно ще похарчат около 875 долара средно на човек или с около 45 долара повече, отколкото миналата година. В списъка за пазаруване най-често влизат облекло, играчки, потребителска електроника, ваучери за пазаруване и др.

Очертавайки още по-ясно тази тенденция, повечето търговци на дребно се очаква да намалят наемането на допълнителни служители през периода до края на годината, според най-новите актуални прогнози на "Чалънджър, Грей и Крисмас" (Challenger, Gray & Christmas), които бяха публикувани в средата на септември. В анализа на базираната в Чикаго консултантска компания в областта на човешките ресурси, се посочва, че през последното тримесечие на годината в помощ на търговците ще се включат 410 000 души при 519 000 добавени позиции през същия период на миналата година.

"Черен петък 2023"

По-актуалните данни на аналитичното подразделение за сектора на търговията на "Адоби" (Adobe), показват, че след първия голям ден за покупки от празничния сезон - Деня на благодарността, има повече поводи за оптимизъм.

Според компанията този четвъртък (Денят на благодарността се празнува всеки четвърти четвъртък на ноември и предхожда "Черния петък" - бел. ред.) онлайн са били похарчени 5,6 млрд. долара в САЩ или  около 5,8 на сто повече от миналата година, когато продажбите нараснаха с 2,7 на сто спрямо 2021 година.

Отново по данни на "Адоби" към 18:30 вечерта (северноамериканско източно време) на "Черния петък" тази година реализираните онлайн продажби възлизат на 7,3 млрд. долара, което е със 7,4 на сто повече спрямо същия час на миналата година. Тогава през цялото денонощие бяха похарчени 9,12 млрд. долара, което представляваше ръст от 2,3 на сто спрямо излязлото от джоба на потребителите през 2021 година.

Това обаче не дава повод за излишен оптимизъм. Празничният сезон "започна добре, но е твърде рано да правим изводи", каза пред в. "Уолстрийт джърнъл" Джеф Генет, главен изпълнителен директор на една от най-големите американски търговски вериги, "Мейсис" (Macy's). "Само защото имате страхотен "Черен петък", не означава, че имате и страхотен празничен сезон", предупреждава той. Генет посочва още, че очаква купувачите да отложат покупките на определени артикули като играчки за дните преди Коледа.

По-обобщени оценки на първия сериозен етап от пазаруването за празниците, обхващащ периода от Деня на благодарността до края на следващия понеделник, известен като "Кибер понеделник", се очакват в началото на следващата седмица.

/ЕС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:26 на 05.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация