site.bta"Кауфланд" и "Фуудобокс" започват обща кампания срещу хранителните отпадъци

"Кауфланд" и "Фуудобокс" започват обща кампания срещу хранителните отпадъци
"Кауфланд" и "Фуудобокс" започват обща кампания срещу хранителните отпадъци
Снимка: "Фуудобокс"

"Мястото на храната не е на боклука" е името на мащабната образователната кампания за деца, която "Кауфланд България" стартира съвместно с платформата за "спасяване на непродадена храна" "Фуудобокс" (Foodobox). Целта на инициативата е да повиши информираността на учениците към проблема с хранителните отпадъци в световен мащаб и да ги провокира да търсят алтернативни начини за приготвяне на ястия от наличното в хладилника, съобщава "Фуудобокс".

По данни на платформата една трета от храната, която е годна за консумация, се превръща в хранителни отпадъци. 

В рамките на инициативата предстои да се реализират интерактивни образователни лекции за ученици между 1 и 7 клас в училища в София. През първата година ще бъдат обхванати близо 4000 деца. Стартът на програмата беше даден с лекция пред ученици от всички 3-ти класове на столичното 40-то СУ "Луи Пастьор".

"Отговорното пазаруване и намаляването на хранителните отпадъци са приоритетни теми за "Кауфланд". Ние работим активно за ограничение разхищението на храна и предприемаме конкретни действия в тази посока. Чрез разнообразни механизми и умни технологии сме свели хранителните отпадъци до минимум в нашите магазини. Сега искаме да достигнем една стъпка по-далеч – да стартираме открит разговор с нашите клиенти, в който отново да им обърнем внимание, че голяма част от хранителните отпадъци в световен мащаб биват изхвърляни, докато са още в срок на годност. Започваме този разговор от най-малките, защото вярваме, че промяната в навиците може да се случи най-ефективно и бързо при тях", каза Кремена Георгиева, мениджър "Корпоративни комуникации и социална отговорност" в "Кауфланд България".

Тя подчерта, че партньорството с платформата за спасяване на храна "Фуудобокс" е естествено продължение на усилията на компанията да подкрепят млади стартиращи бизнеси и социално значими идеи. 

"Нашата мисия е да намалим хранителното разхищение. През "Фуудобокс" хранителните бизнеси намаляват количествата изхвърлена храна, като продават храни и напитки с наближаващ изтичащ срок на годност с голямо намаление на нашите крайни потребители, вместо да ги изхвърлят. Образователната инициатива е ключова за нас като част от повишаването на осведомеността по темата", коментират от платформата.

Образователните дейности по програмата включват и информация с полезни рецепти, които хората биха могли да си приготвят през различните сезони, така че продуктите да се използват максимално ефективно и да не се изхвърлят. Сред тях са вкусен домашен чипс, направен с обелки от картофи или ябълка. Презрелите банани например са чудесен вариант за бананово смути. Сред съветите на "Кауфланд" и "Фуудобокс" за намаляване изхвърлянето на храна са по-стриктна проверка на състоянието на храна и налични продукти в хладилника, правилно съхраняване и най-вече отговорно пазаруване с изготвяне на списък.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 14:20 на 05.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация