site.btaБританските шофьори на електрически автомобили са все по-сигурни, че няма да останат на пътя

Британските шофьори на електрически автомобили са все по-сигурни, че няма да останат на пътя
Британските шофьори на електрически автомобили са все по-сигурни, че няма да останат на пътя
Снимка: АП

Един от най-големите страхове на шофьорите на електрически превозни средства - че батерията на колата им ще се изтощи, преди да са достигнали до зарядна станция, може би вече не е толкова оправдан, поне за водачите в Обединеното кралство. 

Броят на е-превозните средства, които са спрели непредвидено, тъй като зарядът на батерията им се е изчерпал, намалява с почти три четвърти през първите пет месеца на тази година в сравнение с 2019 г., сочат нови данни, огласени от Английската автомобилна асоциация (Ей Ей - AA).

Закъсалите на пътя британски шофьори намаляват

От началото на януари до края на май тази година само 2,1 на сто от закъсалите водачи на електрически превозни средства във Великобритания са информирали асоциацията, че причина за проблема им е бил изтощена батерия. За сравнение, това е било повод за 8 на сто от оплакванията на изпадналите в затруднение шофьори на е-превозни средства през цялата 2019 г.

Английската автомобилна асоциация отдава този спад на увеличения брой зарядни станции в Обединеното кралство. Броят на тези станции се е увеличил до 42 566 в края на април при 24 909 през същия период на миналата година, по данни на специализираното онлайн приложение "Запмап" (Zapmap).

Друг положителен фактор е все по-големият брой пунктове за зареждане на е-автомобили, осигурени от редица фирми и организации за нуждите на служителите им, както и увеличаването на личните устройства, които собствениците на електрически превозни средства са инсталирали в гаражите си, отбелязва председателят на Английската автомобилна асоциация Едмънд Кинг.

Страхът от изчерпване на заряда на батериите на електрическите автомобили, известен като "безпокойство за пробега до следващото зареждане", се смята за една от основните причини, поради която много хора не се решават да преминат към е-мобилността, отбелязва ДПА. 

"Нашите данни ясно показват, че тези опасения не са оправдани", посочва Кинг.

"Разбира се, нужни са целенасочени усилия за разширяване на мрежата от обществени зарядни станции, които са достъпни за всички шофьори, за да бъдат разрешени проблемите на водачите, които не разполагат с лични или нямат достъп до служебни (устройства за зареждане на батерии - бел. ред.)", заяви председателят на Английската автомобилна асоциация.

Намаляването на проблемите, свързани с инцидентно спиране на електрически превозни средства заради батериите им, се отнася до голяма степен само за Обединеното кралство. Там инфраструктурата за зареждане на е-превозни средства се развива бързо на фона на решението на британските власти от 2030 г. да бъде забранена продажбата в страната на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели, отбелязва ДПА.

По-голямата част от шофьорите на електрически автомобили (88 на сто), участвали в глобално проучване през 2021 г., са заявили, че отново биха си купили електромобил въпреки потенциалните проблеми с ограниченията на пробега им поради заряда на батерията. Много от тях отбелязват, че вече притежават устройство за зареждане или имат достъп до служебно, което много ги улеснява. 

Експертите смятат, че въвеждането в експлоатация на по-издръжливи и по-ефективни батерии, съчетано с разширяването на мрежата от зарядни станции, може да доведе до подобряване на положението и в редица други европейски страни, освен във Великобритания. 

В Германия ударно строят зарядни станции

Германия ще отдели 900 млн. евро за субсидии за разширяване на системата от зарядни станции за електромобили. Това съобщи през миналата седмица транспортното министерство на страната.

Най-голямата европейска икономика в момента разполага с 90 000 точки за зареждане на електромобили и си е поставила за цел да увеличи броя им до 1 милион към 2030 г., с надежда да стимулира разпространението на електрическата мобилност като един от начините за постигане на въглеродна неутралност до 2045 година. 

Възходът на "Тесла" в САЩ

Батериите на електрическите превозни средства, които произвежда "Дженерал мотърс" (General Motors), ще бъдат съвместими с "бързозарядните" станции в САЩ, управлявани от "Тесла" (Tesla). Това обявиха през юни двете американски автомобилостроителни корпорации.

По-рано и "Форд" (Ford) постигна подобно споразумение с "Тесла". Това означава, че компаниите, произвели около 70 на сто от електрическите превозни средства, които са продадени през последните месеци в САЩ, ще използват стандартизирани устройства за зареждане на батериите им, отбелязва Ройтерс.

"Тесла" притежава около 17 000 "бързозарядни" станции в САЩ. В страната са инсталирани около 54 000 обществени зарядни станции, но електрическите превозни средства се зареждат на тях много по-бавно, отколкото чрез "бързозарядните" станции на корпорацията, чийто мажоритарен собственик е предприемачът мултимилиардер Илон Мъск, посочва Асошиейтед прес.  

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:09 на 20.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация