site.btaЛайпцигският панаир е получил пореден сертификат за устойчиви действия


През февруари 2023 г. Лайпцигският панаир за пореден път получи престижния сертификат на Green Globe за устойчиви действия, съобщиха от Германо-българската индустриално-търговска камара в последния брой на бюлетина си Bulgarien Aktuell, получен в БТА.
Последното сертифициране е придружено от присъждане на статут на платинен член. То не се присъжда автоматично, след като са изпълнени всички основни изисквания, а се основава на преглед на цялостното представяне на члена през последните десет години, за да се гарантира, че са полагани непрекъснати усилия в ключовите теми на сертификацията. Те включват аспекти като устойчиво управление, социално-икономически и екологични аспекти. "Много се радваме да получим това специално признание за нашия ангажимент. То потвърждава усилията ни да мислим за устойчивост във всички наши корпоративни действия, защото устойчивостта не е нещо самоцелно", казва Мартин Бюл-Вагнер, управляващ директор на Лайпцигския панаир. Управляващият директор Маркус Гайзенбергер добавя: "Сложността и разнообразието на бизнеса със събития ни дават много отправни точки за реализиране на устойчиви идеи и иницииране на подобрения. Подновеното сертифициране ни показва, че сме на прав път – в полза на околната среда и на нашите клиенти и посетители".
През 2009 г. Лайпцигският панаир беше първото голямо германско панаирно дружество, което получи печат Green Globe и оттогава редовно се сертифицира отново. Сертифицирането включва около 300 критерия за социални, екологични и икономически аспекти на принципа на устойчивостта. През 2018 г. Лайцигският панаир получи "Златен статут", който се присъжда на кандидати с редовна сертификация и непрекъснати подобрения в устойчивите действия. Сега той е последван от Платинен статут.
Централна координация на управлението на устойчивостта
За по-нататъшното стратегическо развитие в областта на устойчивото развитие Лайпцигският панаир създаде нова организационна структура, която централизира и координира управлението на устойчивото развитие на концерна. Това включва и мерките на дъщерните дружества, които също преследват стратегически и последователно целите на устойчивото развитие. През 2021 г. Конгресният център в Лайпциг подписа кодекса за устойчивост fairpflichtet – инициатива на Германското конгресно бюро и Европейската асоциация на центровете за събития (EVVC). Специалистите по гастрономия от fairgourmet получиха през 2017 г. Наградата Meeting Experts Green Award от индустрията за срещи и конгреси. През 2021 г. FAIRNET отново получи сертификат за "Устойчива компания" от браншовата асоциация fwd: (преди FAMAB).
100 процента зелена електроенергия от 2023 г. и неутралност по отношение на климата до 2040 г.
Процесите по цялата верига на стойността непрекъснато се подлагат на критичен анализ, за да се проучат възможностите за оптимизация. Това се вижда и от примерите в областта на потреблението на енергия. Още през 2021 г. Лайпцигският панаир подписа "Гаранция за нулеви нетни въглеродни емисии", с което компаниите и организациите се ангажират да предприемат конкретни стъпки за намаляване на своите емисии на CO2. В съответствие с целите на град Лайпциг бизнес дейностите на концерна ще постигнат неутралност по отношение на CO2 най-късно до 2040 г. Като първа стъпка от 2023 г. сградата ще се снабдява със 100 процента зелена електроенергия. Освен това през следващата година е планирано изграждането на покривна фотоволтаична система, която ще задоволява повече от десет процента от нуждите от електроенергия на изложбените площи. Оптимизациите включват и нова озвучителна система, която се характеризира с енергоспестяваща електроника и ресурсоспестяваща работа. Всички усилватели са заменени със съвременни високоефективни технологии, което води до икономия на енергия от над 80 процента.
За сертифицирането Green Globe
Green Globe е първата глобална програма за сертифициране и подобряване на ефективността, разработена специално за туристическата индустрия. От 1992 г. насам тя оценява устойчивостта на компаниите според международно признати критерии. Стандартът Green Globe дава на компаниите рамка за цялостна оценка на тяхното представяне и за наблюдение на подобренията в икономическата, социалната и екологичната устойчивост. Това е свързано с признаване в рамките на редовно сертифициране.
За Лайпцигския панаир
Лайпцигският панаир е едно от десетте водещи германски панаирни дружества и сред 50-те най-големи в света. То организира събития в Лайпциг и на различни места в Германия и в чужбина. Със своите пет дъщерни дружества и Конгресния център в Лайпциг (CCL) Лайпцигският панаир е доставчик на комплексни услуги, обхващащи цялата верига на бизнеса с организиране на събития. Благодарение на този набор от услуги клиентите и посетителите избраха Лайпцигския панаир – за девети пореден път – за шампион по обслужване на панаирната индустрия в най-голямата класация за услуги в Германия през 2022 г. Всяка година се провеждат повече от 270 събития – търговски панаири, изложения, конгреси и събития с участието на над 15 500 изложители и над 1,2 милиона посетители от цял свят. Лайпциг е първото германско панаирно дружество, което е сертифицирано по стандартите на Green Globe. Устойчивостта е водещ принцип на предприемаческата дейност на Лайпцигския панаир.
/ВЙ/
news.modal.header
news.modal.text