site.btaВ България 71 на сто от потребителите избират да платят с дебитна карта при поръчка, сочи проучване

IF 11:37:31 08-12-2021
RI1132IF.026
онлайн пазаруване - методи - разнообразие

В България 71 на сто от потребителите избират да платят с дебитна карта при поръчка, сочи проучване


София, 8 декември /Людмила Спасова, БТА/


Потребителите търсят все по-голямо разнообразие в методите на плащане при пазаруване онлайн. За над 63 на сто от онлайн бизнесите по света разнообразието в методите за плащане е основно конкурентно предимство, сочи проучване на Paysafe, разпространено в медиите.


Пандемията от COVID-19 трайно измени потребителското поведение и предпочитанията към един или друг метод за плащане онлайн, което на свой ред ускори нуждата сред бизнеса от промени в посока по-голямо разнообразие на платежните методи. В България за 65 на сто от търговците използването на дигитални портфейли има значително влияние върху процента на завършени покупки онлайн, показва новото проучване на Paysafe, част от мащабното годишно допитване "Изгубени в трансакциите", в което 918 малки и средни онлайн бизнеси в САЩ, Бразилия, Обединено Кралство, Канада, България, Италия, Германия и Австрия споделят как се е променило портфолиото им от платежни методи в последните 12 месеца.


Плащането с карта се запазва като най-широкоразпространения метод, като за България процентите са показателни - 71 на сто от потребителите избират да платят с дебитна карта при поръчка. Интересен факт е, че в същото време 68 на сто от българите предпочитат да заплатят поръчаната стока онлайн в брой при доставка. Този процент е почти два пъти по-висок в сравнение с други Европейски пазари - Германия (33 на сто), Австрия (32 на сто), Великобритания (35 на сто). Като причина може да се посочи нежеланието на българските потребители да споделят финансовите си данни онлайн заради притеснение от измами.


Това не е изненада, предвид факта, че голяма част от местните онлайн бизнеси - 85 на сто, споделят за висок брой кибератаки от началото на пандемията. На свой ред, близо 60 на сто от малките и средни предприятия /МСП/ в България смятат, че именно разнообразието в методите за плащане е ефективна стратегия за минимизиране на тези измами, особено когато от началото на 2020 г. до момента техният брой в страната е нараснал с 41 на сто, коментират изследователите.


Любопитна тенденция е, че в портфолиото от платежни методи криптовалутите заемат все по-видимо място. Така например, проучването сред държавите сочи, че близо 48 на сто от бизнесите планират да включат криптовалутите като опция за плащане възможно най-скоро. В нашата страна този процент също е висок, близо 40 на сто от МСП планират това да се случи в следващата една година.


Наред с предотвратяването на измами, онлайн бизнесите приоритизират избора на доставчици на плащания, с които работят, за да намалят процента на незавършени покупки. Само за последните 12 месеца търговците сочат, че причина за незавършване на поръчката е отказ на използваните карти за плащане - 24 на сто, или липса на желан метод за плащане - при 16 на сто от потребителите.


"От началото на пандемията все повече онлайн бизнеси научиха по трудния начин, че липсата на безпроблемно и сигурно потребителско преживяване при плащане може да убие продажбите им. Така например 54 на сто от българските търговци посочват пандемията от COVID-19 като основна причина за ускореното диверсифициране на опциите за плащане. Днес потребителите изискват повече алтернативни методи за плащане от всякога, а тенденцията сочи, че не се очаква това да се промени в близко бъдеще. С предстоящия празничен сезон, свързан с най-натовареното онлайн пазаруване през годината, търговците, които са успели да предвидят навреме промените в потребителското поведение, ще се справят добре и ще избегнат високия процент на незавършени поръчки", коментира Росен Метев, вицепрезидент платежни услуги в Paysafe, цитиран в проучването.

За събирането на тези данни, Paysafe, една от водещите специализирани платформи за разплащания, е поръчала проучване на Sapio Research, проведено сред 918 онлайн бизнеса с 1-50 служители, базирани в САЩ, Обединеното кралство, Канада, Бразилия, България, Италия, Австрия и Германия в периода между 22 октомври - 1 ноември, т.г.



/РИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:12 на 30.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация