site.btaОт пазаруващите онлайн българи 83 процента все още избират да плащат в брой при доставката, сочи проучване

IF 13:09:01 08-12-2021
ZM1305IF.016
онлайн пазаруване - плащане - анкета

От пазаруващите онлайн българи 83 процента все още избират
да плащат в брой при доставката, сочи проучване


София, 8 декември /Христо Воденов, БТА/


От българите, пазаруващи онлайн, 83 процента все още избират да плащат в брой при доставката, съобщава сайтът GLAMI.bg, като се позовава на отговорите на 2350 участници в проучването Fashion (Re)search.


Под 10 на сто предпочитат да платят онлайн, а 8 на сто от анкетираните избират метода на плащане според ситуацията, пишат от компанията.


Българите са запознати с удобството за по-бързо плащане при запазване на данните на картата в своите акаунти в електронните магазини (51 на сто от респондентите отговарят положително на въпроса дали са склонни да запазват данните за платежните инструменти в акаунта за по-бързо плащане). 32 на сто от тях го правят за удобство, докато 19 на сто от анкетираните запазват данните за картата си само в доверени магазини. Въпреки това 43 на сто заявяват, че не обичат да запазват такава информация. Този висок процент е и доказателство, че има клиенти, които все още не се доверяват на процеса на онлайн плащане, посочват от компанията.


Като най-важен аргумент за избиране на онлайн плащане се откроява това, че не е необходимо потребителите да имат пари в брой при доставката (39 на сто), докато вторият най-популярен отговор е, че просто намират този метод за по-удобен, без да имат конкретна причина (35 на сто). По-голямата част от избиращите онлайн плащания използват дебитна или кредитна карта (малко над 87 на сто), докато други платежни инструменти като PayPal, Apple Pay или Google Pay не са особено популярни сред нашите съграждани.


При запитване на респондентите за причината, поради която предпочитат да плащат при доставка, когато пазаруват за мода, 55 на сто от хората заявяват, че искат да проверят или изпробват артикула, преди да платят за него. Малко над 33 на сто просто предпочитат да плащат в брой, а 22 на сто като цяло не се доверяват на онлайн плащането.


GLAMI е чешка компания, основана през 2013 година. Днес www.GLAMI.bg наброява близо 100 сътрудничещи си електронни магазина, които събират в каталог над 550 000 продукта. GLAMI е част от групата Inspigroup, мрежа от модни уебсайтове в 17 държави: България, Чехия, Гърция, Германия, Франция, Словакия, Унгария, Русия, Словения, Испания, Румъния, Турция, Бразилия, Хърватия, Литва, Литва, Латвия.
/ЦМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 23:26 на 12.09.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация