site.btaИзбраният начин за индексация на абонаментните такси е в интерес на потребителите, смятат в "А1 България"

IF 18:54:01 23-12-2021
ZM1850IF.014
мобилен оператор - такси - позиция

Избраният начин за индексация на абонаментните такси
е в интерес на потребителите,
смятат в "А1 България"


София, 23 декември /Христо Воденов, БТА/
В интерес на потребителите сме решили индексацията с индекса за 2020 година да бъде реално отразена в месечните сметки на абонатите през първото тримесечие на 2022 година, заедно с индексацията за 2021 г., съобщава мобилният оператор "А1".
Позицията на "А1 България" е по повод твърденията на Комисия за защита на потребителите (КЗП) за нелоялна практика при индексацията на месечните абонаментни такси. На 21 декември година "А1 България" предприе комуникационна кампания относно индексиране на месечните абонаментни такси по договорите за ползване на телекомуникационни услуги, за която уведомихме КЗП на 13 декември 2021 г. Промяната на месечните такси включва средногодишния индекс на потребителските цени за предходната и тази година (прогнозно около 4,1 на сто).
По този начин ще бъде избегнато неудобството от две последващи промени в сметките. Друго предимство на този подход е, че месечните абонаментни такси ще бъдат индексирани на по-ниска база спрямо индексацията в две различни години и съответно крайното увеличение ще бъде по-малко за клиентите, пише в съобщението.
Индексирането на таксите е наложено от инфлацията, която се наблюдава през предходните няколко години. Всичко това произтича от повишените цени на технологично и строително оборудване, свързаните услуги и енергийни продукти. Разходите ни за създаване и предлагане на качествени продукти и услуги се увеличават, докато цените ни останаха без промяна през 2020 и 2021 година, а мрежата ни регистрира все по-голямо натоварване, посочват от телекома.
Употребата на мобилни и фиксирани услуги се е увеличила в пъти през последните години. В момента потребителите заплащат много по-ниска цена за мегабайт мобилен интернет, отколкото преди няколко години. Тази тенденция доведе и до високото търсене на неограничени мобилни планове. Поради тези причини се налага да индексираме цените на нашите услуги, за да компенсираме нарастващата инфлация и предизвиканите от нея по-високи разходи за компанията, пише в съобщението.
"А1" винаги е спазвала стриктно законите и регулациите, като е водила прозрачен диалог с институциите и държавните органи. Индексацията за текущата година с индекса за предходната се въвежда сега, при наличието на безспорно правно основание. Единствено водени от потребителския интерес, взехме решение индексирането да бъде отразено в началото на 2022 г., когато се генерират фактурите за ползвани услуги за месец декември 2021 г. Тогава се очаква Националният статистически институт да публикува и средногодишния индекс на потребителските цени за 2021 г. Планираме двата индекса да се сумират и да се приложат наведнъж за бъдещи фактури, без да засягат вече издадени такива, посочват от телекома.
В случай че Комисия за защита на потребителите настоява да приложим веднага индексацията за настоящата година и отделно в 2022 г. да индексираме с инфлацията за 2021 г., потребителите ще бъдат поставени в по-неизгодно положение и ще понесат по-високи цени, допълват от мобилния оператор.
/ЦМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:24 на 31.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация