site.btaАмерикански медийни компании ще похарчат 115 милиарда долара за филми и сериали през 2022 година, изчислява "Файненшъл таймс"

IF 14:05:31 29-12-2021
ES1402IF.012
САЩ - киноиндустрия

Американски медийни компании ще похарчат 115 милиарда долара
за филми и сериали през 2022 година,
изчислява "Файненшъл таймс"


Ню Йорк, 29 декември /БТА/
Осемте водещи медийни групи в САЩ планират да похарчат около 115 млрд. долара за производството на филми и сериали през идната година. Това съобщи днес в. "Файненшъл таймс", позовавайки се на собствени изчисления за планираните разходи на компаниите, направени въз основа на оповестени корпоративни данни и отчети на анализатори.
Става дума за корпорации като "Уолт Дисни къмпани" (Walt Disney Company), "Комкаст" (Comcast), "УорнърМедиа" (WarnerMedia) и "Амазон" (Amazon). Същевременно, като се вземат предвид правата за излъчване на спортни събития, евентуалните разходи могат да се повишат до 140 милиарда долара.
Разходите на "Уолт Дисни къмпани" за нови филми и телевизионни програми ще достигнат 23 милиарда долара, а инвестициите за стрийминг услугата "Дисни+" (Disney+) ще нараснат с 35-40 процента през 2022 година, според оценките на банка "Морган Стенли" (Morgan Satnley).
Платформата "Нетфликс" (Netflix) възнамерява да похарчи над 17 милиарда долара през идната година, което е с 25 на сто повече отколкото през 2021 година.
Разходите от такъв мащаб са свързани с опасенията ма медийните холдинги за възможни трудности с привличането на клиенти заради продължаващата пандемия от коронавируса и необходимостта да се запазят конкурентните позиции, отбелязва финансовото издание.
Увеличението на броя на абонатите на стрийминг услугите на "Нетфликс", "Дисни+" и други се е забавило през последните няколко тримесечия. Според ръководни лица в "Нетфликс" причина за това са по-малкото заглавия в програмата заради закъсненията при снимането на филмите, дължащи се на пандемията от коронавируса. Този проблем се отразява отрицателно на цялата индустрия.
Фактът, че дори лидерът в сектора трябва да инвестира значително, за да произвежда шоу програми и да поддържа темпа на конкуренцията, накара някои инвеститори да се запитат дали видео стриймингът е добър бизнес, отбелязва "Файненшъл таймс". /Галя Горнишка/


/ЕС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:22 на 25.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация