site.btaБТА вече съобщава имената на фирмите, особено на тези, които помагат за развитието на културния и обществения живот

IF 20:20:01 11-01-2022
SS2016IF.028
бизнес среща - БТА - информация

БТА вече съобщава имената на фирмите,
особено на тези, които помагат за развитието
на културния и обществения живот


София, 11 януари /Христо Воденов, БТА/
В БТА има начин за представяне на бизнес информацията, за нея има специална редакция и вече се съобщават имената на фирми, особено на тези, които помагат за развитието на културния и обществения живот. Това каза в Националния пресклуб на БТА генералният директор на Българската телеграфна агенция Кирил Вълчев по време на срещата на клуба "Бизнес на високи токчета", в който членуват дами, занимаващи се с предприемачество.
Новата дирекция "Икономика" отразява информация за българската и за световната икономика, като идеята е световните новини да намират връзката си с българските по същата тема. От следващия месец ще работи и новият сайт на БТА, където заедно с икономическа рубрика, ще има и рубрика "Зелена БТА", посветена на екологията и "зеления преход" на икономиката. В дирекция "Икономика" работят едни от най-компетентните репортери и редактори, посочи Кирил Вълчев. Ще засилим икономическата информация от всички области. Плановете ни са да има специализирани икономически кореспонденти и в шестте региона за развитие на страната, добави той.
БТА променя и една трайна политика на българските медии, която няма основание в законодателството - да не се говори с имена за бизнеса, каза Кирил Вълчев. Няма забрана нито в Закона за радиото и телевизията, нито в други закони да се казва от коя фирма е човекът, който се изказва по определена тема. Напротив, това е от полза, за да се ориентират хората кой точно им говори. Когато бизнесът прави иновации, открива нови работни места и продукти, които сами по себе си са новини, досега те не можеха да бъдат съобщавани. БТА ще стане пример за останалите медии и този практика ще бъде преустановена, каза Кирил Вълчев. Наистина, разликата между рекламата и информацията е деликатна, но ние имаме добрия опит на световните агенции и никъде няма такова нещо, посочи той. Виждам в националната информационна агенция на България възможност да се помогне на българския бизнес, каза Вълчев.
Бизнес новините или както ги наричаха стопанските новини е нормално да присъстват във всички български медии и БТА ще се опита да помогне, това да се случи, добави Вълчев.
В списание "Лик" също има отделна рубрика за култура, образование и наука, където бизнеси, които помагат на научни проекти и културни събития, да им се казват имената. Медиите могат да допринесат българският бизнес да инвестира в култура, наука и образование, като посочват кои са спомоществователите на различни събития и инициативи в тези сфери, каза Вълчев.
Кирил Вълчев посочи, че БТА иска да ползва потенциала на браншовите бизнес организации за системно получаване на информации и анализи в тяхната сфера на дейност.
/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 10:28 на 26.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация