site.btaПодписването на договорите за доставката на подвижния състав по Плана за възстановяване и устойчивост ще даде възможност за промяна на жп транспорта, смята министър Гвоздейков
Когато подпишем договорите за доставката на подвижния състав по Плана за възстановяване и устойчивост, е една голяма крачка, която дава възможността да променим като цяло визията на железопътния транспорт в България. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков в предаването „Защо, г-н министър“ по бТВ.
Ще придобием най-модерната техника. Успоредно работим и по изграждането на нова инфраструктура, която да позволи движението на влаковете със 160 км/час. Важен приоритет е безопасността на движението, коментира още той.
Ние сме се отнасяли пренебрежително към модернизацията на железопътния транспорт, смята Гвоздейков. Той посочи, че това е един от най-зелените транспорти, който в Европа е силно развит.
В отговор на въпрос за това, че Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) спира за втори път процедурата за закупуване на нови влакове, министърът коментира, че ресорното министерство няма как да избяга от законовите процедури по Закона за обществени поръчки. „Положението не е толкова тежко, защото в крайна сметка по четирите процедури, които са обявени за обществени поръчки, една от тях не е обжалвана изобщо. По другата участник си оттегли жалбата в края на тази седмица. Също КЗК отхвърли жалбата на трети участник за временно спиране на процедурата, а ние във Върховния административен съд обжалваме четвъртата подадена жалба“, поясни Гвоздейков.
Той каза, че до 21 ноември „няма да има никакъв проблем“ и ще могат да се отворят подадените оферти. И увери, че законът досега е бил спазен.
/ЛРМ/
news.modal.header
news.modal.text