site.btaОБНОВЕНА Премиерът да каже твърдо "не“, ако Борисов и Пеевски му предлагат такива схеми, каза Кирил Петков във връзка с изграждането на участък Бяла-Велико Търново

Сега е моментът премиерът да каже твърдо "не“ на този тип схеми. Пусне ли тези 40% "качествен критерий", ще откраднат половината магистрала, коментира в кулоарите на парламента съпредседателят на "Продължаваме промяната" и бивш премиер Кирил Петков в продължение на критиките на ПП от сутринта във връзка с обществена поръчка за изграждане на участък Бяла-Велико Търново на магистралата. Петков и Андрей Цеков преди началото на днешното пленарно заседание алармираха за възможни, според тях, корупционни схеми в тази поръчка . А на заседанието на Министерския съвет премиерът Росен Желязков и регионалният министър Иван Иванов отговориха, като гарантираха пълна прозрачност на дейностите по изграждането на участъка.

По думите на Кирил Петков Росен Желязков трябва  да каже твърдо "не“, ако Борисов и Пеевски му предлагат такива схеми и той се чувства задължен. Тук е моментът да се еманципира, той трябва да каже, че най-ниската цена е правилният подход, и цената на тази магистрала трябва да е наполовина, посъветва бившият премиер.

Моето правителство падна точно поради същото предложение  - от АПИ бяха предложили 40% т.нар. качествен критерий, аз го наричам "корупционното есе“ в подаването на документите. Аз казах твърдо "не“ и тогава падна правителството, каза Кирил Петков.

На въпрос дали биха работили с Делян Пеевски и "ДПС-Ново начало“,  отговори – "аз няколко пъти идвах при него на първия ред, само че по различен начин“. Пеевски днес заяви, че "оттук нататък ще работят с нето, защото хората решават така".

Премиерът Желязков се превърна в един защитник на непрозрачни схеми, по които се разходват публичните средства, коментира и Андрей Цеков. Той обясни, че по време на кабинета "Денков“ всички поръчки, обявявани от АПИ, са били по критерий за най-ниска цена. Сега сме изправени пред поръчка, която се обявява по критерий „40% оценка на техническо предложение, което е кой е написал най-доброто есе как ще построя една магистрала, плюс 60% цена“. По думите му прави впечатление фрапантната разлика в цените на два договора – един действащ, сключен през 2022г., и един бъдещ, който ще бъде сключен вероятно тази година. Два пъти и половина разлика – 20 млн.лв. срещу 50 млн.лв., подчерта Цеков.

Аргументите на регионалния министър Иван Иванов, коментира – ако погледнем един участък от строящата се магистрала и един от бъдещата – те са абсолютно идентични. Става въпрос за първите участъци – 3 хил.метра мостове, виадукти, точно толкова в първия участък на едната и в първия участък на втората. Разликата, по думите му – едната цена 20 млн.лв, другата – 50 млн.лв. Единствената причина за такава разлика в цените е, че не се цели реално строителство при реални пазарни цени, а задкулисни схеми, смятат от ПП, обобщи Андрей Цеков. 

/ВД/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:53 на 19.03.2025 Новините от днес

Председателят на КЗП Мария Филипова: Повторен опит на „Виваком България“ ЕАД да спре предварителното изпълнение на заповедта за забрана на нелоялната практика относно неустойките, бе последователно отхвърлен на две съдебни инстанции

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация