site.btaМинистърът на регионалното развитие и благоустройството ще се запознае с казуса за пътя в северната част на Прохода на републиката


Министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов ще се запознае в детайли с казуса защо от години северната част на Прохода на републиката е незаконен път. В отговор на въпрос в Сухиндол, където присъства на тържествата по повод Деня на община Сухиндол и празника на лозаря и винаря, Иванов каза, че действията по узаконяването на пътищата се извършват от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Той бе категоричен, че незаконните строежи не трябва да бъдат приоритет, на който и да е управляващ и изрази увереност, че ръководството на АПИ върши всичко необходимо тези участъци да бъдат въведени официално в експлоатация.
На въпрос има ли подадена информация до министерството за това, че северната страна на този проход е незаконен, министърът отговори, че ще се запознае в детайли с казуса и неговата юридическа и фактическа страна, за да намери някакво решение в рамките на своя мандат. Той допълни, че ще се опита да разбере и защо министрите преди него не са взели никакви окончателни решения по тази тема.
Във връзка с готовността на магистралата Русе – Велико Търново и кога се очаква да стигне до старата столица, при всичките забавяния, Иванов каза, че засега всички строители гарантират, че ще бъде завършена в срок, въпреки затрудненията. По неговите думи мащабът за това, което трябва да се направи, за да бъде устойчива магистралата, е бил изненадващ за строителите.
Министърът отговори и на въпроса кога ще започне изграждането на тунела под Шипка. Той обясни, че основните проблеми там са свързани с екологичните оценки и затова строителството не може да започне. Такава е и ситуацията на автомагистрала „Струма“, за която вече има пътна карта с определени срокове до 2031 г. Същото се прави и за прохода „Шипка“, за да започне веднага строителството. „Мисля, че вече почти преодоляваме тези процеси“, допълни Иванов.
/РИ/
news.modal.header
news.modal.text