site.btaОБНОВЕНА Таксиметрови шофьори блокираха входа и изхода на Терминал 2 на летище София
Таксиметрови шофьори се събраха на протест пред Терминал 2 на летище София срещу новата организация на движението, влязла в сила от 9 януари. Шофьорите блокираха входа и изхода на Терминала, като посочиха, че ако исканията им не бъдат чути, ще останат до 22:00 часа днес. В района на летище София има засилено полицейско присъствие.
От таксиметровия бранш изразяват недоволството си срещу въведеното изискване всяко следващо влизане на автомобил в рамките на 60 минути, осъществено след първото, да се заплаща. По думите им това възпрепятства работата им.
От 9 януари т.г. всеки пътуващ, който иска да достигне до Терминал 2 с автомобил, преминава през бариерни системи, които регистрират номерата на автомобилите. Новата система ще въведе и концепцията "Зона за прегръдки" – зона, специално предназначена за кратък безплатен престой, в която водачите на автомобили могат да оставят или вземат пътници, без да блокират движението. В зоната шофьорите ще имат 10 минути безплатен престой пред сградата на терминала, за да оставят или вземат пътници. Минималното време между две безплатни влизания е 60 минути, информираха от летище София.
Заради очакваните протестни действия от летището излязоха с препоръка към пътниците да не използват автомобилен транспорт до терминала, както и да бъдат на него поне три часа преди полет.
Беше ни обещано, че проблемът ще бъде решен, но той не е и заради това сме тук. Това каза през журналисти председателят на Националния таксиметров синдикат Красимир Цветков. Той обясни, че протестът е обявен до 22:00 часа тази вечер и ако не бъдат чути исканията им, ще продължат и в понеделник. На въпрос има ли комуникация между таксиметровите шофьори и представители от летище София Цветков каза, че днес не са имали никакъв контакт.
Не е справедливо да закараме един клиент по нормалния начин, а следващия да го ощетим, защото те са решили, че не може да влезем втори път в рамките на един час, посочи Цветков. По думите му това плащане ще генерира загуба или за шофьора, или за клиента. Стойността на влизане на паркинга струва горе-долу колкото един курс, добави синдикатът. Цветков посочи още, че този режим не е влязъл в сила от 9 януари както беше обявено, а от преди три дни. "Преди това влизахме, минаваме през бариера, но когато излизахме не ни таксуваше, това се случва в последните три дни", добави той.
Да, много е хубаво, че няма задръстване на летището, коментира Красимир Цветков и допълни, че от таксиметровия бранш нямат претенции за нито една друга организация на движението в рамките на летището. Плащането на такса за повторно влизане в рамките на един час ощетява нас, посочи той. Това нарушава Закона за защита на конкуренцията, заяви Цветков.
От синдиката посочиха, че са сезирали Комисията за защита на конкуренция, както и за Комисията за защита на потребителите.
Новата организация определено възпрепятства работата ми, каза за БТА таксиметровият шофьор Любомир. Той даде пример, че когато закара клиент на летището му се е случвало 10 минути безплатен престои да минат, докато изчака клиентът да намери пари, за да плати. Исканията ни са такситата да влизат безпрепятствено, нека таксуват останалите коли, но ние сме обществен транспорт, посочи Любомир.
Пълен абсурд е тази организация, категоричен бе таксиметровият шофьор Методиев. Ако поискам тези 10 лева от клиента това ще е мародерстване, посочи той. По думите му щом има фирма, която влиза и излиза безброй пъти, без да бъде таксувана, а за останали не може, това е нелоялна конкуренция. На въпрос биха ли се съгласили за компромисен вариант, този престои да се увеличи до 20 минути, Методиев отговори, че това отново би било нецелесъобразно, защото ще е в рамките на първия час.
/БИ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text