site.btaОбщо 65 проекта на ученици бяха представени на единадесетата научна сесия на Ученическия институт на БАН

Общо 65 проекта на ученици бяха представени на единадесетата научна сесия на Ученическия институт на БАН
Общо 65 проекта на ученици бяха представени на единадесетата научна сесия на Ученическия институт на БАН
Общо 65 проекта на ученици бяха представени на единадесетата научна сесия на Ученическия институт на БАН. Снимка: БАН

В централната сграда на Българската академия на науките (БАН) се състоя eдинадесетата научна сесия на Ученическия институт на БАН (УчИ-БАН) при Центъра за обучение на БАН, съобщи пресцентърът на научната институция. 

Събитието беше открито от заместник-председателя на БАН чл.-кор. Евдокия Пашева, която отбеляза колко много млади хора са се докоснали до магията на науката. Независимо от това кой ще бъде отличен на това състезание, всички присъстващи участници са вече победители, каза чл.-кор. Пашева. 

Ръководителят на УчИ-БАН акад. Петър Кендеров поздрави участниците и им припомни мисията на Ученическия институт - младите хора да бъдат насърчавани да изследват, да представят своите разработки и да установяват връзки между българското образование и науката.

Двудневният форум събра над 90 деца от цялата страна - ученици от трети до 12-и клас, и им даде възможността се представят своите 65 ученически проекта. Ръководителите на проектите бяха 53-ма, сред които най-многобройна е групата на учителите, но има и значителен брой специалисти, които са представители на БАН, на Софийския университет "Св. Климент Охридски", на Техническия университет в София, на Пловдивския университет, на Американския колеж в София, Stealm Academy, на Регионалния исторически музей в Добрич и други.

Ученическата научна сесия се състоя в пет паралелно действащи секции: информационни, комуникационни и технически науки (24 проекта); математика (13 проекта); биология, биомедицина, биохимия (7 проекта); химия, физика, физикохимия (8 проекта); хуманитарни науки, обществени науки и изкуство (13 проекта). 

Журитата в отделните секции бяха утвърдени учени, които за окончателната оценка на проектите взеха предвид предварително изготвени рецензии от висококвалифицирани специалисти, но най-вече представянето и защитата пред публиката по време на самата сесия. 

Всички участници получиха поощрителни награди от издателства и неправителствени организации, а първото и второ място във всяка област бяха отличени с парични ваучери, които бяха финансирани благодарение на Националната програма "Образование с наука". През 2024 г. дейностите на УчИ-БАН при ЦО-БАН получиха подкрепа от тази тригодишна национална програма. Тя има за цел да поощрява използването на значителния образователен потенциал на научните институции в страната за издигане на равнището на училищното образование за постигането на целите на европейското образователно пространство.

В рамките на Националната програма "Образование с наука" предстои да бъдат подпомогнати финансово на конкурсен принцип 25 малки учебно-изследователски общности, които ще представят разработките си на дванадесетата Ученическата научна сесия на УчИ-БАН през ноември 2025 г. Информация за участие в конкурса за тези общности може да се намери в сайта на УчИ-БАН

 

/ТС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:34 на 27.11.2024 Новините от днес

ОА Стара Загора: Областният управител Методи Марков председателства втората работна среща на Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна възраст

ВКС: В тълкувателно решение ВКС постанови, че държавните служители по чл. 142, ал. 1, т. 2 от ЗМВР, чийто статут се урежда със Закона за държавния служител, имат право да им се осигурява безплатна храна или заплащане на левовата ѝ равностойност

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация