site.btaПсихичните проблеми и разстройства на поведението, характерни за детско-юношеската възраст, бяха дискутирани на тематична кръгла маса

Психичните проблеми и разстройства на поведението, характерни за детско-юношеската възраст, бяха дискутирани на тематична кръгла маса
Психичните проблеми и разстройства на поведението, характерни за детско-юношеската възраст, бяха дискутирани на тематична кръгла маса
Кръгла маса на тема: „Психични проблеми и разстройства на поведението, характерни за детско-юношеската възраст“. Снимка: кореспондент на БТА в Кърджали Валентина Стоева

Най-честите симптоми, които се проявяват при деца и юноши, свързани с проблеми в поведението и психически разстройства, бяха обект на дискусия по време на тематична кръгла маса в Кърджали, с участието на училищни психолози и медицински специалисти.

Форумът бе организиран от Общински съвет по наркотични вещества (ОСНВ) в Кърджали по повод предстоящия на 10 октомври Световен ден на психичното здраве. Гост-лектор бе детският клиничен психолог и асистент в СУ “Св. Климент Охридски“ д-р Весела Кръстева – Симеонова.

По време на срещата, открита от председателя на ОСНВ д-р Сезгин Бекир, бе отчетена статистика, според която около 5 процента от децата проявяват някакъв вид разстройство и една малка част от тях се развиват в психически разстройства. Около 7 до 12 процента от общото население в световен мащаб има в един или друг момент от живота си някакъв вид психично разстройство.

„Но не толкова процентите са важни, разбира се, трябва да следим за тенденциите, важно е специалистите в училища да могат да разпознават симптомите, защото един тийнейджър, един юноша може да прояви симптом, който да е израз на нормалното му развитие, но това изисква специално изследване, за да не се стигне до двете крайности – неглижиране на проблема и липса на помощ или свръхдиагностициране и фокусиране върху проблемите на детето“, обясни д-р Сезгин Бекир.

Пред журналисти той коментира, че именно в детската и юношеската възраст за първи път се отключват проблеми в психичното развитие и е много важно специалистите в училище да могат да ги насочват към правилна и адекватна помощ.

По думите му все повечето прекарано време пред устройствата в интернет ограничава социална комуникация на децата „лице в лице“ с техните приятели, с членовете на семейството и води до все по-често формиране на идентичност, която специалистите наричат „виртуална идентичност“. 

„Моето Аз в дигиталния свят, в интернет, е различно от моя Аз в реалния живот и една част от младите хора предпочитат виртуалното си Аз, защото могат да го променят така, както искат, съобразно своите желания“, коментира д-р Бекир.

Според него ограничаването на телефоните в училище, каквато практика има в други държави, би довело до по-доброто фокусиране на учениците върху материала, докато са в час и е практика, която би довела до психично здраве на децата.

„И обществото, и училището, като част от обществените институции, има нужда от съдействието на родителите, за да се приложи тази мярка. Още повече че една голяма част от родителите съзнават сериозността на проблема и в семейството прилагат собствени правила и мерки“, каза още д-р Сезгин Бекир.

/ВД/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:24 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация