site.btaТаксиметровите превози са доведеното дете в транспортното семейство, каза Володя Домашенко от асоциацията на таксиметровите превозвачи

Таксиметровите превози са доведеното дете в транспортното семейство, каза Володя Домашенко от асоциацията на таксиметровите превозвачи
Таксиметровите превози са доведеното дете в транспортното семейство, каза Володя Домашенко от асоциацията на таксиметровите превозвачи
На снимката (от ляво надясно): Мариян Киров от АТСБ, председател на Управителния съвет на НАЗПТВ Володя Домашенко и Хамди Омер от НАЗПТВ.Снимка: кореспондент на БТА в Пловдив Боян Ботев

"Таксиметровите превози са доведеното дете в транспортното семейство. За нас, таксиметровите шофьори, има само ограничения, забрани, изисквания и рестрикции", каза Володя Домашенко, съпредседател на Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи (НАЗПТВ). Това беше единият от проблемите, които бяха засегнати на пресконференция по-рано днес в националния пресклуб на БТА в Пловдив. В нея се включиха още Хамди Омер от НАЗПТВ и Мариян Киров от Асоциацията на таксиметровите синдикати в България (АТСБ). 

Представителите на таксиметровия бранш дадоха гласност на някои от актуалните според тях проблеми, с които се сблъскват ежедневно превозвачите. Един от тях е свързан с паркирането на частни автомобили върху таксиметровите стоянки. "Искаме когато на таксиметрова стоянка се спре друг автомобил, да се налага някакво наказание, за да могат там да спират само таксиметровите автомобили", каза Хамди Омер от НАЗПТВ. Володя Домашенко допълни, че към момента за такива нарушения не се налагат никакви санкции. Според него това води както до по-малко паркоместа за такситата, така и до финансови загуби, които Общината търпи, защото въпросните автомобили не заплащат за престоя си на таксиметровите стоянки, както биха плащали, ако паркират на места, обозначени като синя зона. 

Друг актуален проблем, който беше поставен е за лицензите на таксиметровите автомобили. "Откакто лицензите минаха към общините, Министерството на транспорта не се занимава с контрол на таксиметровите дейности. Той зависи от кметовете. Един кмет може да реши да отнеме лиценз на определена фирма при няколко нарушения, описани в закона. Спокойно може да се провери колко са регистрираните шофьори и колко са издадените общински разрешителни на дадена фирма. Не може фирма с 500 коли да има 15 шофьори. В този случай може и трябва да бъдат отнемани лицензите на тези автомобили", каза Мариян Киров от АТСБ.

Той допълни, че по въпроса вече са писани писма до предишния кмет на Пловдив, които не са дали резултат. Към момента е поискана среща и с настоящия кмет, която все още не се е осъществила. "Най-болният въпрос в Пловдив е липсата на диалог с новата администрация", казаха още представителите на таксиметровия бранш.

"Преди две години пуснахме писмо до кмета, че постъпват оплаквания от търговци от други общини, че пловдивски таксита, ходят в други населени места и взимат клиенти от там. Това е в нарушение на Закона за автомобилните превози", съобщи още на пресконференцията съпредседателят на НАЗПТВ. "Пуснахме писмо с искане тези превозвачи да бъдат предупредени да спазват закона", каза Домашенко, като допълни, че за момента няма отговор и на тези писма.  

/МК/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 05:18 на 24.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация