Откриването ще е на 20 февруари

site.btaТунелът „Железница“ има всички системи за защита, каза министърът на регионалното развитие Андрей Цеков

Тунелът „Железница“ има всички системи за защита, каза министърът на регионалното развитие Андрей Цеков
Тунелът „Железница“ има всички системи за защита, каза министърът на регионалното развитие Андрей Цеков
Снимка: БТА/Архив

На 20 февруари откриваме тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“. Тунелът е уникално съоръжение, той е най-дългият тунел в България, строен по най-модерни технологии, съоръжен с всички системи за защита – за интелигентно управление на трафика, за контрол на достъпа. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков в предаването „Денят започва“ по БНТ. 

Той обясни, че тунелът е съоръжен с модерни системи за осигуряване на безопасността на пътуващите, включително с евакуационни изходи, с много модерна вентилационна система в случай на инциденти вътре в тунела. Изградена е система за известяване, която позволява чрез SOS кабели, свързани с мобилните оператори,  да се подават сигнали за опасност, има и модерни системи за пожароизвестяване и за видео- и аудиозапис. „Гарантирали сме безопасността. В непосредствена близост до тунела е изградена и хеликоптерна площадка за аварийно-спасителни дейности“, посочи министър Андрей Цеков. 

Изградени са и сложни съоръжения преди и след тунела. Самият тунел е строен по австрийски модел – това е нов технологичен метод, при който скалната маса над тунелните тръби се интегрира като елемент от конструкцията на тунела, каза още той. 

По думите му това е сложно съоръжение, което запълва част от липсващия ни коридор с Гърция. Предстои голямата предизвикателство – доизграждането на коридора източно от Кресненското дефиле, отбеляза Андрей Цеков.  

Важно е България да има нормална свързаност между румънската и гръцката граница, т.е. пълноценни коридори, които да провеждат движението на пътници, стоки и суровини в посока юг – север, посочи министърът на регионалното развитие и благоустройството. 

Андрей Цеков подчерта, че е осигурен фронт за работа по всички важни стратегически проекти. Миналата година беше завършен участък от магистрала „Европа“, в момента се достроява последният участък, което означава, че в края на тази година ще бъде напълно завършена, каза министърът. За магистралата Видин – Ботевград той посочи, че предстои в следващите седмици да бъде открит нов участък от 13 км между Макреш и Бела, строи се и в участъка Мездра – Ботевград, в участъка между Видин и Макреш, предстои издаването на разрешително за строеж на участъците между Бела и Монтана. 

„От март  ще започне активното строителство по Русе – Бяла, за което издадохме разрешение за строеж и открихме строителната площадка миналата година“, припомни министърът. По автомагистрала „Хемус“ ще бъде подновено строителството по участъците от едно до три до Плевен. Към средата на годината очакваме да имаме разрешителни и аз участъците между Плевен и Велико Търново и там да се възобнови строителството, каза Андрей Цеков. 

Той коментира и промените в ЕГН-то на Мартин Божанов – Нотариуса. „Недопустимо е човек да има две действащи ЕГН-та, но може да го промени - законът дава такава възможност. Две са основанията – сгрешена дата на раждане или сгрешен пол. Прави се корекция и се получава ново ЕГН, не второ.

„За случая с Мартин Божанов – Нотариуса вътрешната проверка е показала, че е роден на 21 март 1973 г., тогава не сме имали ЕГН-та. Съобщението за акта за раждане е изпратено в общината на 22 март, по някаква причина някой му е дал ЕГН с 22 март. Това ЕГН съществува до 1999 г., когато е инициирана промяна, за да бъде отразена коректната дата, записана в акта за раждане. Това са фактите, свързани с Божанов“, уточни министър Андрей Цеков. 

/ЛРМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:58 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация