site.btaЕксперти обсъждат преминаването на детските ясли и яслените групи методически към Министерството на образованието, каза министър Галин Цоков

Експерти обсъждат преминаването на детските ясли и яслените групи методически към Министерството на образованието, каза министър Галин Цоков
Експерти обсъждат преминаването на детските ясли и яслените групи методически към Министерството на образованието, каза министър Галин Цоков
Снимка: Цветомир Петров/БТА

"Основният диалог и дискусия, която ние водим, която надявам се и чрез депутатите в двете парламентарни комисии - по образование и здравеопазване, ще успее да се се наложи като промяна в законодателство, е детските ясли, яслените групи към детските градини, да минат методически към Министерство на образованието и науката".  Това каза министърът на образованието и науката Галин Цоков, който взе участие в кръгла маса на тема "Визия за децата в България", организирана от народния представител Елисавета Белобрадова и общинския съветник Цветелина Заркин.

Министърът съобщи, че работна група между трите министерства - на образованието и науката, на здравеопазването и на труда и социалната политика, обсъжда въпросните законови промени.

Министърът на образованието обясни, че се опитват да променят това разбиране и определение, което е дадено в Закона за предучилищно и училищно образование, че качественото образование е по-високо постигане на целите, заложени в образователната система, които са свързани с овладяване на знания, формиране на умения, на ключови компетентности. Това, което ние искаме да акцентираме е, че качественото образование е търсене на баланс между постигнати и реализирани компетентности и благополучието и развитието на силните страни на децата и учениците, нещо, което е концептуално ново, отбеляза министърът.

Министърът застъпи тезата за необходимостта от по-сериозен холистичен подход, който оказва подкрепа на родителите и семейството и дава възможност да се развиват силните страни на децата.

По думите му в България все още водещ при отглеждането на децата в ранна детска възраст е медицинският подход. Той  е много добър, но в много други страни експертите са стигнали до други изводи, че, наред с медицинската грижа, в периода на ранното детско развитие трябва да се полагат и други грижи – психологическа, педагогическа, за да може в този период да се търсят възможности за максимално развитие на заложбите на детето. 

Министър Цоков посочи, че се предвиждат срещи с университетите. По думите му основен фокус е квалификацията за работещите в яслите, тъй като там работели основно специалисти с медицинско образование.  

Министърът посочи, че ще бъде обсъдено създаване на магистърски или бакалавърски програми по ранно детско развитие – нещо, което е развито в други образователни системи. 

/АБ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:05 на 03.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация