site.btaИнвестиции в пътни и железопътни проекти предвижда първата одобрена от ЕК голяма инфраструктурна програма за България

Инвестиции в пътни и железопътни проекти предвижда първата одобрена от ЕК голяма инфраструктурна програма за България
Инвестиции в пътни и железопътни проекти предвижда първата одобрена от ЕК голяма инфраструктурна програма за България
Източник: Министерство на транспорта и съобщенията

Инвестиции в пътни и жп проекти предвижда първата голяма инфраструктурна програма за България, която вече е одобрена от Европейската комисия (ЕК), съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта и съобщенията.

Бюджетът на програмата е приблизително 1,61 милиарда евро. Средствата ще бъдат инвестирани в едни от най-големите пътни и железопътни проекти у нас, закупуването на специализирано оборудване във водния транспорт, както и инвестиции за намаляване на вредните емисии от транспорта. 

В началото на своя мандат заместник министър-председателят по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев предприе незабавни действия по подготовката и внасянето за разглеждане в Европейската комисия на Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027. След последователно водена политика програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 беше одобрена днес от ЕК, уточняват от министерството. 

В жп сектора основен приоритет е завършването на жп линиите Елин Пелин – Костенец, Волуяк – Драгоман, както и модернизация на отсечките от София до сръбската и македонската граници. За тяхното реализиране ще се търси финансиране, както по програма „Транспортна свързаност“, така и по Механизма за свързана Европа.

В пътния сектор е заложено изграждането на автомагистрала (АМ) „Русе – Велико Търново“ и тунела под „Шипка“, който ще осигури бърза връзка между Централна, Северна и Южна България. Завършването на АМ „Струма“ е друг приоритет в оста за пътни проекти.

Програмата продължава политиката за подобряване на условията за корабоплаване в Черно море и по Дунав чрез инвестиции в пристанищата Варна, Русе и Лом, както и закупуването на още един драгажен кораб. Със средства по програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 ще бъде закупен и нов маркиращ кораб, който ще се използва за брегова и плаваща сигнализация по река Дунав, с оглед повишаване на безопасността на корабоплаването.

В програмата е включено закупуването на специализиран кораб за търсене и спасяване, и за реакция при комбинирани инциденти в морските пространства на България. Ще бъде изграден брегови център за общ контрол над корабоплаването по спазване на международните правила за предпазване от сблъскване на море, за задължителни докладвания към корабите, както и за предотвратяване на замърсяване.

Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 осигурява средства в размер на 92 милиона лева за зарядна инфраструктура за алтернативни горива по републиканската пътна мрежа и в пристанищата. Целта е да се насърчи поетапното изтегляне от употреба на високоемисионните автомобили и замяната им с електромобили.

/РИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:17 на 04.12.2022 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация