site.btaМинистърът на образованието и науката

BOBSTH 16:42:00 27-08-2013
RM1643BO.008
Албена - Анелия Клисарова - студенти

Министърът на образованието и науката
приканва студентите да се включат в разработването
на стратегия за висшето образование


к.к. "Албена", 27 август /Юлияна Христова, БТА/
Министърът на образованието и науката професор д-р Анелия
Клисарова прикани студентите да се включат активно в
разработването на стратегия за висшето образование, която трябва
да бъде подготвена до края на годината.
Засега израбоваме "макета" на стратегията, който ще бъде
предоставен за обсъждане в университети, на преподаватели,
студентски съвети, каза министърът при откриването на
националната студентска конференция "Наука и образование в 21-и
век - проблеми и тенденции" в черноморския комплекс "Албена".
Форумът се провежда в рамките на Летния университет на
Националното представителство на студентските съвети.
Министърът поясни, че в стратегията има два основни
акцента - доближаване на образованието до перспективите за
развитие на икономиката и постигане на по-тясна връзка между БАН
и университетите. По думите й така взаимодействието между
наука-бизнес и образование ще подобри качеството на обучението и
реализацията на завършващите висше образование. Професор
Клисарова добави, че стратегията ще намери опорни пунктове и в
първата оперативна програма "Наука и образование за
интелигентен растеж". Борбата за тази програма е тежка и вие
заслужавате да я спечелите, обърна се министърът към студентите.

Финансирането на висшето образование през последните
години достигна до незавидния дял от 0.5 на сто от брутния
вътрешен продукт, целта е до 2020 година тази финансова подкрепа
да нарасне до 1.1 на сто, съобщи на конференцията
председателят на парламентарната комисия по образование и наука
професор Ваня Добрева.
Летният университет в курорта "Албена" събира повече от 400
студенти от 20 висши учебни заведения в страната.

/РУМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:27 на 21.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация