site.btaБлагодарение на Световните срещи на българските медии се превърнахме в една задружна общност, заявиха участниците във форума

BOBSTH 14:13:31 20-05-2016
RM1413BO.013
Прага - БТА - медийна среща - закриване

Благодарение на Световните срещи на българските медии се превърнахме в една задружна общност, заявиха участниците във форума


Прага, 20 май /Десимира Миткова, Даниела Балабанова, БТА/
Благодарение на Световните срещи на българските медии, ние се превърнахме в една задружна общност. Това заявиха участниците в тазгодишното издание на форума, организиран от БТА и АБМС, който приключи днес в чешката столица Прага.
За тези дванадесет години ние се самосъздадохме, благодарение на БТА. В началото сякаш всеки дърпаше към себе си, а сега станахме приятели и сме една малка работна група, заяви Борислав Николов от канадската "Etnique Media".
Обрисувайки богатия географски обхват на срещите досега, генералният директор на БТА Максим Минчев отбеляза, че за тези 12 години много неща са се променили,включително и журналистическата професия. "Тя не е тази, която беше преди 12 години, няма да бъде същата и след пет-шест години. На първата ни среща в София електронните издания се брояха на пръстите на едната ми ръка, сега виждаме тяхното преимущество", каза Минчев. Той добави, че през годините са се променили темите и съдържанието на дискусиите на форума.
"Ние продължаваме да бъдем може би единствените, които се опитваме да съберем сектора. Проектът е жив, от него очевидно има нужда, защото има "горещи" дебати и обсъждания", отбеляза генералният директор на БТА.
Сред предложените идеи за развитие на форума в бъдеще бяха българските медии зад граница да застават зад общи каузи и да използват потенциала и силата, които имат, когато са обединени.
Като проблем пред медийната среда беше изтъкнато, че поради бързия и широк достъп в интернет, хората нямат способността да отсяват достоверната информация. Нашите деца в момента са изгубени в "жълта мъгла", коментираха участниците в срещата.
Според медийния експерт Георги Лозанов новите медии се използват за пропагандна цел, чрез тях се създават фалшиви нагласи. "Всичко това е една среда във военно положение, а не такава, в която можеш да си просто наивен консуматор с отворени очи, уши и въображение", заяви той.
Дванадесетата световна среща на българските медии се осъществява с подкрепата на "ЧЕЗ България", "Виваком", "Софарма", "Аурубис България".

/РУМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:51 на 05.10.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация