site.btaДиректорът на Иранската информационна агенция посети Пловдив

BOBSTH 17:19:32 15-09-2016
IS1718BO.007
Пловдив - ИРНА - посещение

Директорът на Иранската информационна агенция посети Пловдив


Пловдив, 15 септември /Дима Шопова, БТА/
Изпълнителният директор на Иранската информационна агенция /ИРНА/ Мохамад Ходади посети Пловдив. Той е в България по покана на БТА и генералния директор на Агенцията Максим Минчев.
За първи път съм в този град, но успях да видя, че е много красив и се надявам да развием едно добро сътрудничество, каза Мохамад Ходади по време на срещата си със заместник-кмета на Пловдив за туризъм и култура Амелия Гешева.
Според него информацията е много важна за едно сътрудничество, особено в областта на туризма и бизнеса. За съжаление днес медиите говорят за проблеми и неприятни неща, а не за прогрес и развитие, коментира Ходади. По думите му повечето позитивни неща не стигат до хората.
ИРНА е официалната агенция в Иран и има 3000 служители, издава пет вестника, в това число и ежедневник за слепи. Извън Иран Агенцията има пет представителства и 17 екипа с 600 души в страната, като новините се излъчват на девет езика. Те са активни в социалните медии, засягат различни теми - наука, търговия, петрол, газ, защото по думите на Мохамад Ходади хората могат да останат слепи към всеки прогрес, ако нямат информация. Парите, според него, също не са маловажни, но с информацията хората могат да управляват по-добре процесите в бизнеса.
Съгласна съм, че информацията е най-голямата обменна валута в света и затова за община Пловдив е важно градът да бъде познат и се стремим да не излъчваме само лоши новини, каза Амелия Гешева. По думите й общинската администрация се стреми да създава един по-позитивен профил на града в областта на туризма, а от друга страна работи активно за популяризиране на възможностите му за развитие на икономиката заедно с бизнеса и университетите.
Тя подчерта, че най-голямата икономическа зона в страната се намира в съседна на Пловдив община - Марица и това, по думите й се дължи на активността на бизнеса и на това, което общините правят като администрации. Пловдив е поел като мисия да популяризира региона и в областта на туризма и неслучайно, по думите й, градът бе избран за Европейска столицата на културата за 2019 г. В тази връзка общината организира или предоставя терен за форуми в различни сфери, сред които срещи на туроператори, на журналистите, които работят в сферата на туризма, уточни заместник-кметът. Отворени сме и си сътрудничим с хора, които искат да знаят повече за нас, имаме много побратимени градове от цял свят, с които имаме общи проекти и това е другата възможност да рекламираме Пловдив и региона, каза още Амелия Гешева.
Мохамад Ходади се разходи в Стария град и по пешеходната зона на Пловдив.





/ИС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:14 на 28.09.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация