site.bta"Езикът на омразата" се е настанил в общуването между учениците, показа анкетно проучване в Плевен

BOBSTH 11:27:01 01-10-2017
MH1125BO.011
Плевен - образование - език на омраза

"Езикът на омразата" се е настанил в общуването между учениците, показа анкетно проучване в Плевен


Плевен, 1 октомври /Малин Решовски, БТА/
Около 28 на сто от педагозите, анкетирани в Плевен, смятат, че "езикът на омразата" се е настанил в ежедневната комуникация между учениците в началните училища. Това съобщи в пресклуба на БТА днес доц.д-р Анелия Рангелова - психолог, координатор на проект "Превенция срещу езика на омразата в образователните институции" в Педагогически колеж - Плевен.
Резултатите са от анкетно проучване сред 26 директори и учители от начални училища в областния град. 18 на сто от тях са заявили, че има употреба на "езика на омразата" между педагози, макар и в отделни случаи. Притеснително е твърдението на 32 на сто от учителите, че има такъв език и при общуване между учители и ученици, каза доц.Рангелова. Според 84 на сто от педагозите родителската общност е със "сериозен принос" за това. Родителският поведенчески модел е този, който децата следват безкритично и приемат като свой, особено във възраст от 3 до 11 години, коментира психологът. Семействата са по-добре настроени, когато децата им имат съученици с физически и интелектуални дефицити, но не и от малцинствен произход, е установила анкетата. Около 40 на сто от педагозите смятат, че са лишени от родителска подкрепа, защото родителите са убедени, че преодоляването на агресията е ангажимент само на училището.
Според 31 на сто от директорите е нужда допълнителна квалификация на педагогическия персонал за превантивни дейности за ограничаване "езика на омразата" и агресивните прояви. Проектът, който започва в Педагогическия колеж-Плевен цели да даде подготовка на студентите - бъдещи учители, как да реагират в тази среда, поясни доц.Рангелова.
/МХ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:15 на 15.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация