site.btaБлизо 2000 ученици ще се възползват от обновяването на две училища в Русе

BOBSTH 14:34:31 25-10-2017
PP1432BO.006
Русе - европроект - ремонт

Близо 2000 ученици ще се възползват
от обновяването на две училища
в Русе


Русе, 25 октомври /Мартин Пенев, БТА/
Две училища и три детски градини в Русе ще бъдат ремонтирани по европроект на стойност 12,4 млн. лева. Повече от 2000 деца и над 200 души зает персонал ще се възползват от подобрените условия в обновените сгради. Това съобщиха от общинската управа в града.
Проектът, финансиран по оперативната програма "Региони в растеж", предвижда обновяване и модернизиране на сградите и дворните пространства на трите детски градини. В математическата гимназия "Баба Тонка" и в СУ "Христо Ботев" предстои изграждане на спортни площадки, облагородяване на дворните пространства, внедряване на мерки за енергийна ефективност.
Проектът е с продължителност 30 месеца, но зам.-кметът Димитър Наков обясни, че целта е 85 процента от ремонтните дейности да приключат до началото на септември идната година. Организирани са били и срещи с ръководителите на учебните заведения, като е решено началото на ремонта да бъде поставено сега в математическата гимназия, чиято сграда е паметник на културата, и в две детски градини. След края на отоплителния сезон в училището, в което учат малко повече от 700 ученици, вероятно ще се премине на двусменен режим на обучение. Децата от двете детски градини вече са пренасочени към други филиали.
Началото на ремонта в СУ "Христо Ботев", чиято сграда е на 120 години и също е паметник на културата, ще бъде поставено напролет. В училището се обучават близо 1100 ученици, като част от тях ще бъдат преместени в съседната сграда на професионалната гимназия по промишлени технологии.
От кметството обясниха, че общината е била готова с проекта още миналата година и желанието е било ремонтите да започнат през лятната ваканция, но се е наложило оперативната програма да бъде дофинансирана.
/ПП/

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:12 на 16.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация