site.btaПовишаването на квалификацията на работещите увеличава шансовете им да отговорят на изискванията на работодателите, смята министър Иванов
![Повишаването на квалификацията на работещите увеличава шансовете им да отговорят на изискванията на работодателите, смята министър Иванов](/upload/9851583/1000083152.jpg?l=1000)
![Повишаването на квалификацията на работещите увеличава шансовете им да отговорят на изискванията на работодателите, смята министър Иванов](/upload/9851583/1000083152.jpg?l=1000&original=)
Министерството на труда и социалната политика (МТСП) ще продължи да работи активно заедно с образователната система и бизнеса за подобряване на дигиталните знания и умения на хората в България. Повишаването на тяхната квалификация увеличава шансовете им да отговорят на изискванията на работодателите, да намерят добре платена работа и да се реализират на пазара на труда. Това каза служебният социален министър Ивайло Иванов при подписването на Меморандум за продължаване на сътрудничеството между министерството, Висшето училище по телекомуникации и пощи и „Хуауей Технолоджис България“ за включването на безработни хора в обучения по информационни и комуникационни технологии. Това се посочва в публикация на сайта на ресорното ведомство.
Партньорството между трите институции започна в края на 2023 г. В неговите рамки се изпълнява програмата „Жените в технологиите“, по която до момента в обучения са включени 500 безработни жени. През 2025 г. инициативата ще бъде надградена с курсове за придобиване на второ ниво на дигитални умения, информират още от МТСП.
От Управляващия орган на Програма „Развитие на човешките ресурси“ (ПРЧР) обявиха, че на 17 декември от 10:00 ч. ще бъде организиран Информационен ден за работодателите, които са допустими кандидати по мярката "Нови умения". Заложеният ресурс е над 74 млн. лв., с които ще бъде подкрепено изграждането на нови умения, квалификация и преквалификация на служителите с цел адаптиране към съвременните изисквания на работодателите в дигиталната ера.
Информационният ден ще се проведе в платформата Zoom. Повече информация за регистрацията е достъпна тук.
/ТТ/
news.modal.header
news.modal.text