site.btaТридневна Лятна академия за учители от мрежата на българските неделни училища се проведе в София
Лятна академия с учители от мрежата на българските неделни училища в чужбина се проведе между 16 и 18 юли 2024 г. в София. Това съобщи за рубриката „БГ Свят“ на БТА Цветан Цветански от Центъра за образователни инициативи
Тридневният летен форум бе организиран от Центъра за образователни инициативи, а домакин на събитието бе 51 Средно училище „Елисавета Багряна“ в София.
Панелите, част от академията, бяха обединени под мотото „Иновации в образованието: Трансформации и практики в Българските неделни училища“, като програмата обхвана широк спектър от теми, свързани с дигиталната трансформация в образованието.
Основният фокус по време на учителския форум бе поставен върху хибридното преподаване, използването на изкуствен интелект в езиковото обучение, създаването на персонализирано образователно съдържание и анализ на данни в системите за управление на обучението.
На 16 юли, в присъствието на Ваня Балчева, директор на дирекция „Образование на българите зад граница и училищна мрежа“, бе поставено началото на дискусии върху основите на дигиталната трансформация в образованието. В рамките на първия ден от Лятната академия проф. Тодорка Глушкова от Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, Илка Зафирова и Цветан Цветански от Центъра за образователни инициативи представиха хибридния модел на учене и начините, по които системите за управление на обучението подпомагат персонализираното и интерактивното преподаване.
Вторият ден от форума бе посветен на приложението на дигиталните технологии и интеграцията на изкуствения интелект в образованието. Цветан Цветански от Центъра за образователни инициативи и Борислав Русинов от Академия „Роботика“ представиха интегрираните възможности на изкуствения интелект в платформата Училището.бг, а Росица Байрактарски от Българско неделно училище „Аз Буки Веди“ в Кьолн и Илка Зафирова презентираха възможностите на различни инструменти за подобряване на учебния процес в езиковото обучение, особено в полето на българския език, преподаван като втори или чужд.
Последният, трети ден продължи с паралелни работилници, водени от представителите на Центъра за образователни инициативи, където участниците имаха възможност да създават езикови ресурси и учебни материали с помощта на интерактивните инструменти и изкуствен интелект.
/МГ/
news.modal.header
news.modal.text