site.btaНационалната телефонна линия за деца 116 111 ще се управлява само от Държавната агенция за закрила на децата, каза министър Шалапатова
С решение на Министерския съвет от вчера управлението на Националната телефонна линия за деца 116 111 се прехвърли изцяло към Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД), обяви в интервю за Нова Нюз социалният министър Иванка Шалапатова. Тя посочи, че това трябва да подобри функцията на горещия телефон, на който се подават сигнали и се провеждат консултации, касаещи деца. Министърът обясни, че предстои работещите да преминат през обучения за придобиване на нови компетенции, тъй като, по думите ѝ, случаите с деца и семейства стават изключително сложни.
Поддържането и развитието на Националната телефонна линия за деца 116 111 ще се поеме от дирекция „Политики и програми за детето, стратегическо развитие и координация" на ДАЗД. Към момента нейното поддържане се извършва съвместно от ДАЗД и Агенцията за социално подпомагане (АСП), което затруднява качественото изпълнение на дейностите за информиране, консултиране и помощ на деца, обясняват решението си от Министерския съвет. Предвижда се в администрацията на ДАЗД да бъдат открити 12 щатни бройки, които ще бъдат осигурени за сметка на намаляване на числеността на специализираната администрация на АСП.
Обажданията на Националната телефонна линия за деца (НТЛД) 116 111 през изминалата година са 25 709. От тях 7849 са консултации за оказване на подкрепа, близо 4050 са с деца. Сигналите за дете в риск са 1191, от тях 742 са за насилие над дете, съобщиха преди дни от ДАЗД. Горещият телефон за деца работи денонощно, седем дни в седмицата. Обаждането е безплатно и анонимно, напомнят от ведомството. Повече информация е достъпна на официаланата страница на горещия телефон тук.
/МК/
news.modal.header
news.modal.text