site.btaАгенция "Пътна инфраструктура" обмисля да обяви конкурс за строителството на Околовръстното шосе в София, каза инж. Йордан Вълчев

Агенция "Пътна инфраструктура" обмисля да обяви конкурс за строителството на Околовръстното шосе в София, каза инж. Йордан Вълчев
Агенция "Пътна инфраструктура" обмисля да обяви конкурс за строителството на Околовръстното шосе в София, каза инж. Йордан Вълчев
Снимка: Владимир Шоков/БТА (архив)

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обмисля да обяви конкурс за строителството на Околовръстното шосе в София, каза председателят на Управителния съвет (УС) на пътната агенция инж. Йордан Вълчев в ефира на БНТ.

Той уточни, че конкурсът не е само за тунел, а ще се разгледат всички варианти.

Във връзка с проект за решаване на транспортния проблем в столицата, който начерта лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов, председателят на АПИ коментира, че е възможно да се направи тунел, но трябва да се видят всички детайли. 

Вълчев посочи, че започвайки работа в УС на пътната агенция преди девет месеца, една от основните му задачи е била да възобнови процеса по строителството на Околовръстния път. Първото нещо, което направих, е да организирам транспортен анализ на трафика в района, на този участък - най-натовареният, между "Бъкстон" и "Овча купел", добави той. 

Този анализ показа много увеличен трафик в района и нуждата от спешно извършване на това строителство. Бях получил един идеен проект от Столична община, който имаше няколко недостатъци. В момента има около 1000 оплаквания от този проект в Общината. Има представен алтернативен проект. Още в началото дойдоха при мен граждани, които имаха проекти за тунели, представени от различни фирми. Разглеждани са и такива варианти. За да се решат тези неизяснени казуси, АПИ мисли да пусне конкурс за решаване на този проблем, най-вероятно международен, каза инж. Йордан Вълчев.

По думите му, още не се знае колко ще струва проектът - може би между 600 млн. и 1 млрд. лева. Самото строителство може да се случи в рамките на две години, но всички процедури дотогава и одобрения ще отнемат повече време, добави Вълчев. 

Председателят на УС на АПИ каза, че планират да изградят подлез в Казичене, за да се махне последният светофар на Околовръстното шосе. Имаме проблем с моста на бул. "България". От Столичната община направиха проект, което отне три месеца, и, ако те не вземат да го подпрат в близките дни, АПИ може да се наложи да влезе и до 15 септември да подпре моста, за да освободи движението, посочи той.

Попитан кога камерите на тол системата ще бъдат свързани с КАТ, инж. Вълчев каза, че в момента много добре върви процесът на интеграция на двете системи, трябва да се направи и измерване на точността. Камерите на тол системата ще ловят каращи с над 140 км/ч, защото толкова е ограничението в България. Това ще стане до края на годината или в началото на следващата, съобщи той.   

Тази година решихме да намалим всички възможни строителни дейности по магистралите и да облекчим движението на туристите в този натоварен летен сезон, каза още инж. Йордан Вълчев. За първи път това лято движението по цялата магистрала "Хемус" е без прекъсване, посочи той. По АМ "Тракия" има един лош участък между Сливен и Стара Загора и за първи път направихме иновативна организация на движението, която позволява постоянно да се движат в две ленти в двете посоки коли, добави председателят на УС на АПИ. Според него причините за многото катастрофи не са свързани с условията на пътя, а поради бързите скорости се случват много пътни инциденти. 

/АБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:05 на 12.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация