site.btaПървото заседание на работната група за дигитализация на образованието в България се състоя днес

Първото заседание на работната група за дигитализация на образованието в България се състоя днес
Първото заседание на работната група за дигитализация на образованието в България се състоя днес
Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков инициира създаването на работна група за дигитализацията на образованието в България. Снимка: МОН

Първото заседание на работната група за дигитализация на образованието в България се състоя днес, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).

Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков инициира създаването на работна група, чиято задача е да изготви визия и насоки за дигитализацията на образованието в България, както и за използването на нови технологии в учебния процес.

В нея ще участват над 40 експерти, сред които представители на неправителствения сектор, родителски организации, технологичния бизнес, училищни директори, синдикатите в образованието, университетски преподаватели, експерти от институцията и други.

“При внедряването на информационни технологии в образователния процес ще търсим баланс между постигнатото досега у нас и това, което наблюдаваме в други образователни системи“, каза министърът на образованието на първото заседание. Според него дигитализацията е един от пътищата за постигане на образование 5.0, което да съответства на развитието на технологиите, на индустрията, на професиите, и на пазара на труда, който ще се оформи в следващите години.

Министър Цоков подчерта, че екипът от специалисти в различни области, които влизат в работната група, има за задача в следващите месеци да начертае най-добрите насоки за развитие на дигитализацията в българската образователна система. От една страна, това включва внедряването на съвременни технологии в обучението, а от друга - разработването на различни проекти и програми за тяхното по-ефективно използване. “Важна тема е използването на изкуствен интелект, както в училищното, така и във висшето образование, в науката и научните изследвания”, отбеляза той.

Като особено значима задача, министърът определи и “дозирането“ при използването на технологиите, отбелязват от МОН.

“Ще се търсят определени рамки, които на национално ниво да дадат отговор на въпроса доколко и как смислено могат да се използват технологиите в съвременното образование”, обясни проф. Цоков. Той обърна внимание, че технологиите могат да имат, както положително въздействие, така и негативен ефект – могат да бъдат причина за понижаване на вниманието на учениците, и влошаване на техните резултати. “Затова този баланс е толкова важен и всяка крайност би била вредна“, посочи министърът.

На своето първо заседание работната група обсъди насоки за използване на изкуствения интелект (ИИ) в образованието. Фокусът бе върху това как ИИ да служи на учителите и да подпомага тяхната работа. “Това е една голяма задача, която стои пред съвременното образование“, изтъкна проф. Цоков.

Предстои да се анализира как се променя дизайнът на обучението при използване на изкуствен интелект и нови технологии в класната стая; в залата в университета; при самостоятелното обучение, и как това променя методите, и подходите в работата на преподавателите, допълват от образователното министерство.

/ТС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:53 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация