site.btaРазмерът на пристанищната такса за приемане на отпадъци от корабоплавателната дейност да не насърчава изхвърлянето на отпадъци в морето, реши парламентът

Размерът на пристанищната такса за приемане на отпадъци от корабоплавателната дейност да не насърчава изхвърлянето на отпадъци в морето, реши парламентът
Размерът на пристанищната такса за приемане на отпадъци от корабоплавателната дейност да не насърчава изхвърлянето на отпадъци в морето, реши парламентът
Снимка: БТА/ архив

Размерът на пристанищната такса за приемане и обработване на отпадъци от корабоплавателната дейност или от корабите да не насърчава изхвърлянето на отпадъци в морето, съответно в река Дунав, реши парламентът с приети на второ четене промени в Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България.

Таксата е непряка и покрива непреките административни разходи и значителна част от преките експлоатационни разходи, определени в приложение към наредба.

Предвижда се да могат да бъдат определяни различни размери на таксата в зависимост от категорията, вида и размера на кораба, предоставяните услуги на плавателния съд, извън установеното работно време в пристанището или опасността, която представляват отпадъците.

Таксата може да бъде намалена в зависимост от вида търговска дейност, за която се използва корабът, по-специално когато корабът извършва търговски морски превоз на къси разстояния или когато конструкцията, оборудването и експлоатацията му доказват, че на него се генерират намалени количества отпадъци и те се управляват по устойчив и съобразен с околната среда начин.

Таксата се заплаща за всеки кораб, който посещава пристанището, независимо дали е ползвано пристанищно приемно съоръжение, или не, гласуваха депутатите.

 От заплащане може да бъде освободен собственик на кораб, за който по установения в наредбата от Кодекса на търговското корабоплаване ред е постановено освобождаване от задължението за предаване на отпадъци от кораби, защото са изпълнени едновременно съответните условия. Сред тях е корабът да извършва редовни превози, свързани с чести и редовни посещения на български морски пристанища; да има сключено споразумение за предаване на отпадъците и плащане на съответните такси в пристанище по маршрута на кораба.

Освобождаването се извършва от лицето, което събира таксата в съответното пристанище. В началото на всяко тримесечие лицата, които събират таксите, предоставят на Изпълнителна агенция „Морска администрация“ информация за случаите на освобождаване през предходния тримесечен период. 

Изпълнителна агенция "Морска администрация" и Държавно предприятие „Пристанищна инфраспруктура“ правят предложения и участват в дейността по въвеждане на международните и европейските стандарти за управление на безопасността и качеството, за опазване на околната среда и за изискванията към персонала, гласува парламентът.

/МК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:22 на 26.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация