site.btaС уебинар с проф. Габриела Николаева Илиева започнаха „Майсторски класове“ сред учителите в българските неделни училища в чужбина

С уебинар с проф. Габриела Николаева Илиева започнаха „Майсторски класове“ сред учителите в българските неделни училища в чужбина
С уебинар с проф. Габриела Николаева Илиева започнаха „Майсторски класове“ сред учителите в българските неделни училища в чужбина
Снимка: Камелия Конакчиева-Трибулен

С уебинар с проф. Габриела Николаева Илиева от Нюйоркския университет започнаха „Майсторски класове“ сред учителите в българските неделни училища в чужбина. Първите две сесии на уебинара се проведоха на 26 и 27 ноември, а последната ще бъде на 30 ноември от 20:30 – 22:30 часа българско време. Това съобщи за рубриката „БГ Свят“ на БТА Камелия Конакчиева-Трибулен, ръководител на Училище „Кирил и Методий“ в Париж

Тя е и организатор на проекта, от името на Асоциация „Български език - език европейски“, която е сключила споразумение с българското Министерство на образованието и науката за финансирането на „Майсторски класове“. Камелия Конакчиева-Трибулен добави, че идейният вдъхновител на темата, с която са се захванали, е Росица Байрактарски, училищен ръководител на Българското неделно училище в Кьолн „Аз Буки Веди“, а експертът, който са привлекли за осъществяването на проекта, е проф. Габриела Николаева Илиева, от Нюйоркския университет. Техническата поддръжка е осигурена от Център за образователни инициативи в София под ръководството на Цветан Цветански. 

Темата на уебинара е „Комуникативен подход в начален курс на българското неделно училище (БНУ)“. „Това е една двучасова виртуална среща с учителите от цял свят и затова се изпълнява три пъти, в различни дни и часове, за да обхване различни часови пояси и да се приспособи към възможностите на нашите учители. Удивени сме колко всеотдайно се включват в малкото им свободно време, понякога при неудобни условия, на път, в почивки…“, разказа още Камелия Конакчиева-Трибулен.

Уебинарът има лекционна част, следвана от практическа, по-интерактивна част, в която се дава възможност на самите учители да поработят на групи и да дадат обратна връзка. В него са се включили вече над 100 учители от цял свят. 

Камелия Конакчиева-Трибулен сподели и някои от техните отзиви:

„Снощи беше чудесно, много ми хареса. Повторете, потретете…“, Валентина Мирчева, Абу Даби;

„Беше изключително интересно и си „открадвам“ много добре идеи“, Нина Йорданова, Аахен;

„С искрени благодарности за блестящия уебинар, който представихте днес“, Цветанка Апостолов, Брайтън;

„Вчера участвах. Много интересен и полезен майсторски клас! Браво! Още двама учители от нашето училище ще участват“, Анели Младенова, Екс-ан-Прованс.

Ръководителят на Училище „Кирил и Методий“ в Париж сподели също, че е „голямо удовлетворението от подобно успешно събитие, тръгнало от мислите на хора в Ню Йорк, Париж, Кьолн и София и полетяло към нашите стотици учители по цял свят“. 

Тя добави, че успехът на проекта се дължи на две причини: „очевидната вече остра потребност да се захванем сериозно с решаването на дълги години повдигания, но недоразбран методически проблем в нашите класни стаи; постигнатата работна комуникация в Мрежата на българските училищни ръководители зад граница. Тази мрежа работи неформално и без никакви претенции за представителност вече три години и позволява на всеки училищен ръководител да намира подкрепа и да сверява часовника си, както и да получи буквално до минути или няколко часа, докато Слънцето се завърти около Земята, отзиви на изказани предложения или предположения, а много често и отговори на въпроси. Обменът на практика, за който жадуваме всички, е най-после налице в нашата Мрежа“. 

/ЙК/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:29 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация