site.btaЗарина Василева: Реших да стана учител в българското училище в Милано, след като го посетих и усетих чудесната атмосфера

Зарина Василева: Реших да стана учител в българското училище в Милано, след като го посетих и усетих чудесната атмосфера
Зарина Василева: Реших да стана учител в българското училище в Милано, след като го посетих и усетих чудесната атмосфера
Снимка: Българско училище „Пейо Яворов“ в Милано/Фейсбук

Сънародничката ни Зарина Василева е преподавател в Българското училище „Пейо Яворов“ в Милано, Италия, от една година. Тя работи с деца от седми до 12 клас, като споделя, че най-голямо удоволствие в работата ѝ носи „необятна вселена от въпроси, интереси и таланти“, с които я изненадват нейните възпитаници, както и „изключително ерудираният екип от колеги“.

В интервю, публикувано от учебното заведение, Василева разказва още, че самата тя съхранява връзката си с родината зад граница чрез българското училище, църква, литература, култура, изкуство и със срещи с наши сънародници.

Ето какво още разказа Зарина Василева за учебното заведение:

От колко години живеете в Милано и от колко време сте учител в българското училище?

- Живея в Милано от една година. Това е и първата ми година като преподавател в българското училище.

Какво е Вашето образование?

- Имам магистърска степен по право, магистърска и докторска степен по журналистика.

Как решихте да станете учител в българско училище в Милано?

- Първо се срещнах с Гергана Христова. По нейна покана посетих училището, видях децата, колегите, усетих чудесната и спокойна атмосфера…, и решението беше неизбежно.

С колко деца работите през настоящата учебна година?

- Работя с 18 деца от седми до 12 клас.

Какво Ви доставя най-голямо удоволствие в работата Ви на учител в българското училище в Милано?

- Децата и тяхната необятна вселена от въпроси, интереси, таланти, с които непрекъснато ме изненадват, изключително ерудираният екип от колеги, разнообразните инициативи и активности, които увличат и деца, и родители, и учители.

Разкажете интересна случка от работата си с деца?

- Когато ми споделиха, че въпреки перфектното владеене на италиански език, когато им поставя творческа задача – думите, които им изникват, са само на български. 

Как се поддържа връзката учител-ученик в условията на двуезичност?

- С личен и индивидуален подход, с учене през техните интереси и вълнения.

Посочете една причина, заради която според вас трябва децата с български корени да посещават българското училище?

- Тези „корени“, колкото и да са силни, трябва да бъдат обгрижвани, за да се развият в твърди основи и пищни корони. Няма по-подходяща почва за това от българското училище - не само заради езика, културата, паметта, но и заради това че там се преподава нещо особено важно – обич. 

 Вие самата как съхранявате „българското“, живеейки в чужбина?

- Българското училище, българската църква, срещите със сънародници, българската литература и събитията в културата и изкуството – всичко това разгаря съкровеното огнище на „българското“, което всички ние носим, където и да сме

Ако трябва с една дума да представите България на италианците, коя е тя?

- Прегръдка.

/МГ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:40 на 27.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация