site.btaДвама българи развиват бизнес с чорапи на шест континента

Двама българи развиват бизнес с чорапи на шест континента
Двама българи развиват бизнес с чорапи на шест континента
Снимка: Христо и Димо Петкови/BG Voice

Българинът Христо Петков непрекъснато пътува до САЩ - основно в Сиатъл, Денвър, Лос Анджелис. Там е минимум два месеца в годината. „Харесвам американската култура и винаги съм искал да бъда част от нея, тъй като съм възпитаван покрай всичките видеа със сноуборд и скейтборд“ – разказа Христо пред изданието „БГ Войс“ (BG Voice).

Той и брат му Димо обаче решават да работят от България, където според него е „една идея по-лесно да реализираш нещо“. Двамата намират златната среда - да създават в родината и да се реализират на огромния пазар в Щатите, където успяват да наложат бизнеса си с чорапи. 

Двамата братя преди 13 години започват от нулата, без средства, без инвеститори, но пълни с маркетинг идеи.

Днес чорапите им с история са на шест континента, като 40% от цялата им продукция успешно се реализира в САЩ.

Чорапите носят 100 изявени сноубордисти и скейтбордисти в цял свят, техни фенове са артисти, фотографи и хора от арт средите.

„Като деца с брат ми гледахме списания и видеа на VHS касетки с брилятнтните изпълнения на най-известните сноубордисти и скейтбордисти. Най-далечните ни мечти бяха евентуално да срещнем тия хора, от които се възхищавахме. Сега някои от тях са ни лични приятели. Идвали са в България, карали са скейт и сноуборд, рекламират страната ни. И ние пътуваме много в Щатите, ходим им на гости“, споделя Христо.

„Това, което не се знае за тази култура е, че скейтбордингът развива тялото“, обяснява Петков и добавя: „Той е изключително сложен и концентрацията при сложните трикове е на много високо ниво. Допада ми, че самата култура развива индивидуалността. Всеки скейтбордист развива свой собствен стил и за подрастващите това е много важно.“

Христо и Димо са родени в Габрово. Тогава скейтът и сноубордът не са популярни в България и малко хора ги практикуват. Двамата се запалват по сноуборда, заради любовта към планините и разходките сред природата.

Христо завършва математическата гимназия в Габрово с профил „География“, а после „Маркетинг“ във филиала на УНСС в Техническия университет, също в родния му град.

Работи от 15-годишен, за да се издържа. Първата му работа е лятото в неговото село Лъгът в Централния Балкан.

Там с лесничеите маркират с жълта боя болни дървета в гората, които трябва да се премахнат. Работи и при дядо си, който отглежда пилета бройлери.

Една година преди да завърши университета, през 2004 г., заминава за САЩ по програмата „Work and Travel“ („Работи и пътувай“). Много му харесва, връща се и няколко години по-късно отново заминава да живее в Щатите.

Избира курорт близо до Денвър, Колорадо, заради планината и сноуборда. Там остава около 2 години. Има и втора причина - връзка с американско момиче.

След работата през 2004 г. той събира пари да си купи първия компютър и камера. Двамата с Димо започват да снимат къси видеа със сноуборд и скейтборд. Обикалят България 7-8 години подред - да представят културата на екстремните спортове.

Покрай тези пътувания, започват да дистрибутират екипировка за сноуборд от Щатите.

Братята продължават да снимат видеа с виртуози на скейт и сноуборда. Решават да си направят свой бранд, но да е нещо различно, нестандартно.

За производство на уреди за скейт и сноуборд нямат средства, машините са скъпи. Решават да представят специални чорапи. Свързват се с най-добрите от центъра на чорапената индустрия - Русе.

През 2011 г. започват с 3 модела чорапи, сега имат около 140. Името е закачливо и нестандартно - Stinky Socks, което в превод означава „миризливи чорапи“. На български пък е закачка със „стотинки“.

Чорапите им, точно обратното на името си, не запарват краката. Правят се от специално обработен висококачествен памук, поемащ 3 пъти повече влага и при носене хората не усещат влага на краката си.

Това ги различава от чорапите масово производство от полиестери, които много бързо развалят формата си.

Българските чорапи са подходящи за всякакви ситуации - от носене през целия ден, в офиса, на разходки, до каране на скейт или сноуборд, тичане или алпинизъм.

Най-големият им успех е, че от 2 години работят с най-голямата верига в САЩ, със 700 магазина в Северна Америка, насочена специално към тийнейджъри, които са точно в скейтбординга и сноубординга.

Цялата история на двамата братя можете да прочетете тук

/АГ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:29 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация