site.btaГергьовденска люлка украсяваха ученици от Българското училище „Васил Левски“ в Хомбург

Гергьовденска люлка украсяваха ученици от Българското училище „Васил Левски“ в Хомбург
Гергьовденска люлка украсяваха ученици от Българското училище „Васил Левски“ в Хомбург
Снимка: Българско училище "Васил Левски", Хомбург/ Фейсбук

Ученици от Българско училище „Васил Левски“ – филиал Хомбург, Германия, отбелязаха празниците Лазаровден и Цветница и започнаха подготовка за предстоящото тържество, което е планирано за 5 май 2024 г. (неделя). Това споделят от екипа на образователното средище чрез публикация във Фейсбук.

По време на учебните занятия и планираните след тях извънкласни дейности възпитаниците на училище „Васил Левски“ в Хомбург си припомниха традициите и обичаите, с които се свързва отбелязването на пролетните празници в България.

„Децата започнаха да украсяват с цветя и клонки гергьовденската люлка, която ще бъде част от планирания празник на 5 май“, разказват от екипа на училището и допълват, че учениците и техните преподаватели са замесили „хлебни кукли“, спазвайки традицията, разпространена в някои части на България.

Както БТА писа, Българското училище „Васил Левски“ е създадено по проект на Евелина Аврамова през 2011 година, която от началото на учебната 2012/2013 година е и негов ръководител. До 2016 г. то функционира само в град Саарбрюкен, а през учебната 2016/2017 година се откриват и филиали на училището в градовете Кайзерслаутерн и Хомбург.

Просветното средище действа към Дружество „Приятели на България” в Пютлинген-Саар. В училището се работи по адаптирани програми на българското Министерство на образованието и науката. Учебните часове обхващат занимания по български език и литература, история и география на България, рисуване, фолклорни танци и театър, е посочено в сайта на просветното средище.

/ИКВ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:13 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация