site.btaЦентрална избирателна комисия – Решение № 3309-ЕП/НС
Р Е Ш Е Н И Е
№ 3309-ЕП/НС
София, 16 май 2024 г.
ОТНОСНО: откриване на процедура за възлагане на обществена поръчка чрез договаряне без предварително обявление с предмет: „Възлагане на компютърната обработка на данните в РИК и в ЦИК от гласуването, включително и машинното гласуване, и издаването на Бюлетин на ЦИК с технически носител за резултатите от изборите за членове на Европейския парламент от Република България и за народни представители на 9 юни 2024 г.“
Централната избирателна комисия, на основание чл. 57, ал. 1, т. 33 от Изборния кодекс (ИК) определя изискванията към организацията и технологията на компютърната обработка на данните от гласуването и към издаването на бюлетин с резултатите от изборите, включително от машинното гласуване и възлага изпълнението на „Информационно обслужване“ АД. Изискванията към организацията и технологията са определени с Решение № 3061-ЕП/НС от 11 април 2024 г. на ЦИК.
Законодателят е определил с разпоредбата на чл. 57, ал. 1, т. 33 ИК изпълнението да се възложи на „Информационно обслужване“ АД, което е основание за провеждане на обществената поръчка чрез процедура на договаряне без предварително обявление по реда чл. 79, ал. 1, т. 3, буква „в“ от Закона за обществените поръчки (ЗОП), чл. 65 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки (ППЗОП).
Поради законово установените изключителни права на изпълнителя, взаимната свързаност на всички дейности в настоящата поръчка и необходимостта от паралелно изпълнение на отделните дейности, настоящата поръчка не може да бъде разделена на обособени позиции. Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции е незаконосъобразно, нецелесъобразно и би довело до невъзможност за обработване на данните от гласуването в изборите.
Гореизложеното мотивира ЦИК да отправи покана до „Информационно обслужване“ АД, ЕИК 831641791, със седалище и адрес на управление гр. София, бул. „Панайот Волов“ № 2, за провеждане на преговори и сключване на договор.
На основание чл. 57, ал. 1, т. 33, вр. с § 3 ДР ИК, чл. 18, ал. 1, т. 8, чл. 79, ал. 1, т. 3, буква „в“ ЗОП, чл. 65 ППЗОП, Решение № 3061-ЕП/НС от 11 април 2024 г. , Централната избирателна комисия,
Р Е Ш И :
1. Открива процедура за възлагане на обществена поръчка чрез договаряне без предварително обявление по чл. 18, ал. 1, т. 8 ЗОП, във връзка с чл. 79, ал. 1, т. 3, буква „в“, по реда на чл. 65 ППЗОП с предмет „Възлагане на компютърната обработка на данните в РИК и в ЦИК от гласуването, включително и машинното гласуване, и издаването на Бюлетин на ЦИК с технически носител за резултатите от изборите за членове на Европейския парламент от Република България и за народни представители на 9 юни 2024 г.“.
2. Техническите спецификации и изисквания са определени в Решение № 3061-ЕП/НС от 11 април 2024 г., с което ЦИК е приела Изисквания към организацията и технологията на компютърната обработка на данните от гласуването и издаването на Бюлетин на ЦИК за резултатите, включително от машинното гласуване, от изборите за членове на Европейския парламент от Република България и за народни представители на 9 юни 2024 г. (приложение към решението), които са задължителни за изпълнение.
3. Да се покани „Информационно обслужване“ АД, със седалище и адрес на управление: гр. София, ул. „Панайот Волов“ № 2, с ЕИК 831641791, за провеждане на преговори и сключване на договор.
4. Прогнозната стойност на обществената поръчка е в размер на 7 200 000 лева без включен ДДС, или 8 640 000 (осем милиона шестотин и четиридесет хиляди) лева. „Информационно обслужване“ АД следва да представи подробно ценово предложение по видовете дейности, които ще изпълнява.
5. Срокoве за изпълнение на поръчката:
5.1. Началният срок за изпълнението на дейностите по компютърна обработка на резултатите от изборите за членове на Европейския парламент от Република България и за народни представители на 9 юни 2024 г. е датата на сключване на договора, като включват:
а) компютърна обработка в РИК и ЦИК на данните от протоколите на СИК и РИК с резултатите от гласуването включително данните от записващите технически устройства от машинното гласуване;
б) периодично предоставяне (на всеки астрономически час) на ЦИК като междинни данни резултатите от гласуването по секции, населени места, изборни райони, и общо за страната, както и извън страната;
в) сканиране и публикуване на секционните протоколи на СИК и протокола на РИК;
г) излъчване на заседанията на РИК в реално време на интернет страницата на съответната комисия.
Веремето за обработка в:
1. Районните избирателни комисии:
а) Предоставянето на данните за протоколите на РИК да се извърши не по-късно от 3 (три) часа след приемането от РИК и потвърждаването на последния секционен протокол, но във всички случаи не по-късно от 48 часа от приключване на гласуването.
б) Предоставяне на сканирани копия от протоколите на СИК на РИК да се извърши не по-късно от 5 (пет) часа след получаване и потвърждаване на последния секционен протокол, но във всички случаи не по-късно от 48 часа от приключване на гласуването съгласно чл. 57, ал. 1, т. 39 от Изборния кодекс.
2. Централната избирателна комисия:
- до 5 (пет) часа след получаването на последния секционен протокол от ЦИК изпълнителят предоставя на ЦИК писмена информация (разпечатка) с всички несъответствия на числовите данни между базите данни, създадени в РИК и в ЦИК;
- изчисляването на окончателните резултати да се извърши не по-късно от 5 (пет) часа, след като ЦИК предостави на изпълнителя взетите решения по всички различия в данните.
- изпълнителят може да предаде резултатите от изборите за членове на Европейския парламент от Република България и за народни представители на 9 юни 2024 г. поотделно във времето в рамките на срока.
Крайният срок за осигуряване излъчването в реално време на заседанията на РИК на интернет страницата на съответната комисия е до 23.06.2024 г.
5.2. Крайният срок за изпълнение на работата по подготовка, оформяне за печат на данните от гласуването и резултатите от изборите за за членове на Европейския парламент от Република България и за народни представители на 9 юни 2024 г., отпечатването им в бюлетин на ЦИК с резултатите от изборите, включително и на технически носител, и предаването им в ЦИК, е не по-късно от 20.07.2024 г.
5.3. В рамките на началния и крайния срок по предходните текстове се определят междинни срокове на изпълнението, установени с Решение № 3061-ЕП/НС от 11 април 2024 г. относно изисквания към организацията и технологията на компютърната обработка на данните от гласуването и издаването на Бюлетин на ЦИК за резултатите, включително от машинното гласуване, от изборите за членове на Европейския парламент от Република България и за народни представители на 9 юни 2024 г. (приложение към Решение № 3061-ЕП/НС от 11 април 2024 г.)
5.4. Сроковете за изпълнение се удължават с толкова дни, с колкото възложителят забави изпълнението на поетите от него задължения по договора за обществена поръчка. В този случай изпълнителят прави всичко възможно, за да ускори максимално изпълнението на задълженията си, с оглед спазване на сроковете, предвидени в Изборния кодекс. Установяването на забавата става с двустранно подписан протокол между страните.
6. Гаранция за изпълнение на договора.
6.1. Гаранцията обезпечаваща изпълнението на договора се представя от поканения участник при подписване на договора, в размер на 5% (пет на сто) от стойността на договора без ДДС.
6.2. Гаранцията се предоставя в една от следните форми:
а) парична сума по сметка на Централната избирателна комисия: Българска народна банка, IBAN: BG85BNBG96613300107003, BIC: BNBGBGSD;
б) банкова гаранция;
в) застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
Текстът на банковата гаранция и застраховката се съгласува с възложителя.
6.3. Гаранцията под формата на парична сума или банкова гаранция може да се предостави от името на изпълнителя за сметка на трето лице – гарант.
6.4. В случай че се представя банкова гаранция или застраховка, същата следва да е със срок на валидност 30 (тридесет) дни след приключване на договора и приемане на работата.
6.5. При представяне на гаранцията изрично се посочва предметът на обществената поръчка, за която се внася/представя гаранцията за изпълнение.
6.6. Поканеният участник избира сам формата на гаранцията за изпълнение.
6.7. Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за обществена поръчка.
7. Изисквания за участие.
7.1. За участника не следва да са налице основанията за отстраняване по чл. 54, ал. 1 ЗОП, а именно:
7.1.1. е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
7.1.2. е осъден с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 6.1.1 в друга държава членка или трета страна;
7.1.3. има задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата или участника, или аналогични задължения съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган;
7.1.4. е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 ЗОП;
7.1.5. е установено, че:
а) е представил документ с невярно съдържание, с който се доказва декларираната липса на основания за отстраняване или декларираното изпълнение на критериите за подбор;
б) не е предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
7.1.6. е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
7.1.7. е налице конфликт на интереси, който не може да бъде отстранен.
Основанията по т. 6.1.1, 6.1.2 и 6.1.7 се отнасят за лицата, които представляват участника или кандидата, и за членовете на неговите управителни и надзорни органи съгласно регистъра, в който е вписан участникът или кандидатът, ако има такъв, или документите, удостоверяващи правосубектността му. Когато в състава на тези органи участва юридическо лице, основанията се отнасят за физическите лица, които го представляват съгласно регистъра, в който е вписано юридическото лице, ако има такъв, или документите, удостоверяващи правосубектността му. Когато кандидатът или участникът, или юридическо лице в състава на негов контролен или управителен орган се представлява по пълномощие, основанията по т. 6.1.1, 6.1.2 и 6.1.7 се отнасят и за това физическо лице.
7.2. По отношение на участника не следва да са налице обстоятелствата по чл. 5к от Регламент (ЕС) № 2022/576 на Съвета от 8 април 2022 г. за изменение на Регламент (ЕС) № 833/2014 г. относно ограничителните мерки с оглед действията на Русия, дестабилизиращи положението в Украйна.
7.3. За да участва в договарянето, поканеният участник следва да удостовери отсъствието на основанието по чл. 3, т. 8 във връзка с чл. 5, ал. 1, т. 3 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици, освен когато не са налице условията по чл. 4 от същия закон.
7.4. За да участва в договарянето, поканеният участник следва да удостовери отсъствието на обстоятелствата по чл. 87 от Закона за противодействие на корупцията (ЗПК).
7.5. За да участва в договарянето, поканеният участник следва да удостовери, че не са налице обстоятелствата по чл. 5к от Регламент (ЕС) № 2022/576 на Съвета от 8 април 2022 г. за изменение на Регламент (ЕС) № 833/2014 г. относно ограничителните мерки с оглед действията на Русия, дестабилизиращи положението в Украйна.
7.6. Основанията за отстраняване се прилагат съобразно чл. 57 ЗОП.
7.7. Доказването липсата на основанията за отстраняване се извършва по реда на чл. 58 ЗОП при условията на чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 ЗОП.
7.8. Документите, чрез които се доказва липсата на основания за отстраняване на участника, са:
а) за обстоятелствата по чл. 54, ал. 1, т. 1 ЗОП – свидетелство за съдимост;
б) за обстоятелството по чл. 54, ал. 1, т. 3 ЗОП – удостоверение от органите по приходите и удостоверение от общината по седалището на възложителя и на участника;
в) за обстоятелството по чл. 54, ал. 1, т. 6 и по чл. 56, ал. 1, т. 4 ЗОП – удостоверение от органите на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.
г) декларация за отсъствие на обстоятелствата по чл. 5к от Регламент (EС) № 2022/576 на Съвета от 8 април 2022 г. за изменение на Регламент (ЕС) № 833/2014 г. относно ограничителните мерки с оглед на действията на Русия, дестабилизиращи положението в Украйна.
8. При подписване на договора участникът, определен за изпълнител, следва да представи и:
а) декларация по чл. 3, т. 8 и чл. 4 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици;
б) декларация за обстоятелствата по чл. 87 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобито имущество (ЗПКОНПИ);
9. Определя за отговорни длъжностни лица Милена Радославова – главен юрисконсулт и Нели Тодорова – юрисконсулт в звено „Правна дейност“, Дирекция „Администрация“ на Централната избирателна комисия.
Възлага на отговорните длъжностни лица:
- да създадат обществената поръчка в Централизираната автоматизирана информационна система „Електронни обществени поръчки“;
- да осъществяват дейностите, свързани с провеждането на обществената поръчка.
Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд чрез Централната избирателна комисия в тридневен срок от обявяването му.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Камелия Нейкова
СЕКРЕТАР:
Севинч Солакова
ДД/ЕИ
/ХЯ/
Купуването и продаването на гласове е престъпление.
news.modal.header
news.modal.text