Пресконференция на тема: "Пакет „Мобилност“ – това ли е краят на българския транспортен бизнес?"
След приемането на Пакет „Мобилност“ от ЕК през 2020 г. България, Полша, Кипър, Унгария, Литва, Латвия, Естония, Малта и Румъния подадоха обща жалба до Европейския съд за спиране на разпоредбите, включени в пакета. През октомври 2021 г. българската държава подаде отново иск за отлагане изпълнението на Пакта до окончателното произнасяне на Европейския съд по общото дело. На 2 февруари 2022 г. влезе в сила изискването за командироване, на 21 февруари 2022 г. предстои да влезе изискването за връщането на камиона на 8-мата седмица.
Участници в пресконференцията:
· Ангел Траков, председател на Съюза на международните превозвачи;
· Илиян Филипов, член на УС на Съюза и председател на БАСАТ;
· Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на СМП;
· Мадлен Кавръкова, правен съветник в СМП;
· Николай Рашков, член на експертната група по въпросите за командироване в международния транспорт към Европейската комисия;
· Христо Христов, член на Съюза на международните превозвачи.
Съюзът на международните превозвачи има над 920 членове, над 15 000 транспортни композиции, членовете му осигуряват над 24 000 работни места в страната и формират общо оборот от над 1 милиард евро годишно. Секторът на международните превози формира 10 % от БВП в България, а целият бранш на транспорт, логистика и куриерски услуги – 20 % от БВП.