site.btaЗапочна реконструкцията на железопътната линия Ниш-Димитровград до българската граница
Започна работата по реконструкцията и модернизацията на железопътната линия Ниш-Димитровград, единствената железопътна връзка между Сърбия и България, съобщава вестник "Политика". Както съобщиха от общественото предприятие "Железопътна инфраструктура", първо ще бъде реконструиран участъкът между Пирот и Станичене, а след това и всички останали по тази линия. Реконструкцията започна с вдигане на съществуващите стари коловози на входа и изхода на гара Станичене, което представлява първата фаза от работите по цялостната реконструкция на този много важен и натоварен железопътен маршрут от Сичево до Димитровград, т.е. сръбско-българската граница. Както заяви министърът на строителството, транспорта и инфраструктурата в сръбското правителство Горан Весич, тази първа фаза предвижда работи по протежение на 86 километра и представлява най-голямата инвестиция в тази железопътна линия през последния половин век.
Реконструкцията на железопътната линия Ниш-Димитровград ще продължи точно 1276 дни, тоест три години и половина, заяви Горан Весич. Планът включва строителство, но и комплексни подготвителни работи за електрификацията и модернизацията на сигнализацията на тази част от железопътната линия до Сичево. В първата фаза между Пирот и Станичене, със съгласието на сръбските и българските железници, е предвидено строителните работи да продължават в интервали от по 36 часа, когато железопътният трафик между Димитровград и Ниш ще бъде на специален режим. Пътническият трафик няма да се осъществява, а товарният ще се осъществява само периодично и със съгласието на железниците на двете страни.
Намерението е първо да се елиминира "тясното място" между Сърбия и България, близо до Станичене, което значително ще повиши нивото на качество и безопасност, но и ще съкрати времето за пътуване от София до Ниш. Модернизацията на международното железопътно трасе от Ниш до Димитровград, която включва реконструкцията и след това пълната електрификация на тази линия, се финансира от бюджета на Сърбия, от кредити и от дарение на Инвестиционната рамка за Западните Балкани. С неговото завършване целият железопътен коридор ще се превърне в по-конкурентно транспортно направление и ще се създадат много по-добри условия за транзитен трафик през Сърбия към България и по-нататък към Близкия изток, отбелязва белградският вестник "Политика".
/ВН/
news.modal.header
news.modal.text