site.btaАмерикански и британски издания коментират каква би могла да е причината за катастрофата на южнокорейския самолет в град Муан
Докато южнокорейските следователи разследват катастрофата на самолета на авиокомпанията „Чеджу Еър“, при която в неделя загинаха 179 души, експерти твърдят, че екипите вероятно ще се съсредоточат върху това дали самолетът се е сблъскал с птици, защо колесниците му не са се спуснали и защо в края на пистата е била изградена бетонна преграда, пише в. „Вашингтон пост“.
Изданието цитира експерти, които предупреждават, че официалната информация е ограничена или разчита на разкази на очевидци и на видеозаписи, и че остават многобройни въпроси за това какво се е случило в минутите преди фаталната катастрофа.
Очаква се предварителен доклад за злополуката да бъде публикуван до един месец, но пълното разследване вероятно ще отнеме доста повече от година, посочва вестникът.
Докато длъжностните лица бързат да разследват катастрофата, анализаторите си задават един основен въпрос: Какво се е случило през четирите минути между съобщението на пилота за сблъсък с птица и фаталния удар, пише в. „Ню Йорк таймс“.
Изданието цитира Хван Хо-уон, председател на Корейската асоциация за авиационна сигурност, който се пита „защо пилотът е бързал толкова много да се приземи“. Когато пилотите планират да кацнат по корем, те обикновено се опитват да спечелят време, за да изхвърлят излишното гориво във въздуха и да дадат време на наземния персонал да се подготви за аварийно кацане, коментира нюйоркският вестник.
Тъй като разследването все още е в предварителен етап, длъжностните лица внимават да не правят предварителни изявления по въпросите, произтичащи от катастрофата, включително дали и двата двигателя на самолета са отказали преди кацането, пише „Ню Йорк таймс“. Експерти, които са видели видеозаписи от кацането, обаче смятат, че изглежда е имало фатално съчетание на фактори, които са направили катастрофата много по-тежка, отколкото е можело да бъде, посочва вестникът.
Официални представители заявиха, че до катастрофата в неделя се е стигнало, след като самолетът е бил ударен от птици около 09:00 часа местно време (полунощ по Гринуич), но експертите посочват, че само удар от птици не би могъл да причини подобна катастрофа, пише британският в. „Телеграф“.
Като оставим настрана удара на птиците, следователите се опитват да установят дали някоя от системите за управление на самолета е била изключена, както и защо пилотът очевидно се е опитал да кацне толкова скоро, след като е обявил извънредна ситуация, посочва в. „Гардиън“.
Засилват се критиките и към устройството на летището, като авиационните експерти се питат защо на около 250 метра от края на пистата е изграден голям насип от пръст и бетон, върху който са инсталирани антени на навигационно оборудване, посочва изданието.
Кадрите от катастрофата показват, че пилотът успешно е извършил кацане по корем, но самолетът не успява да намали скоростта, преди да се разбие в подсилената с бетон конструкция, разположена в края на пистата, коментира „Телеграф“. Навигационните антени обикновено се инсталират в края на пистите, за да помагат на самолетите при приземяване, но в този случай те са били изградени върху подсилен с бетон земен насип, отбелязва вестникът.
Южнокорейски официални представители заявиха, че насипът е изграден в съответствие с индустриалните стандарти, като добавиха, че на летища в други страни също има подобни структури, но някои експерти поставиха под въпрос необходимостта от изграждането на насипа толкова близо до края на пистата, посочва „Гардиън“.
„Телеграф“ цитира бившия пилот от Кралските военновъздушни сили и водещ експерт по авиационна безопасност Дейвид Лиърмаунт, според когото всички пътници са могли да оцелеят при катастрофата, ако не са били подсилените с бетон основи на конструкцията.
Лиърмаунт посочва, че макар да е нормално антените на навигационната система да се намират в края на пистата, конструкцията им обикновено се проектира така, че да бъде лесна за срутване, и добавя, че смята наличието на солидния насип, в който се е блъснал самолетът, за „граничещо с престъпление“.
„Ако антените бяха проектирани както е обикновено, самолетът е можел да премине през тях и да продължи да забавя скоростта си, след което да премине през оградата на периметъра на летището, която не е особено здрава, и в крайна сметка да спре“, смята експертът, цитиран от „Телеграф“.
/БЗ/
news.modal.header
news.modal.text