В седмицата на изборите за Европейски парламент

site.btaБелгийската крайна десница има най-големи разходи в страната за предизборна кампания в мрежите на "Мета"

Белгийската крайна десница има най-големи разходи в страната за предизборна кампания в мрежите на "Мета"
Белгийската крайна десница има най-големи разходи в страната за предизборна кампания в мрежите на "Мета"
Снимка: Фейсбук профил на "Вламс беланг"

Белгийската крайнодясна партия "Вламс беланг", която се очаква да бъде първа политическа сила в страната след изборите в неделя, е похарчила спрямо съперниците си най-много средства за реклама в мрежите на "Мета" ("Инстаграм", "Уотсап" и "Фейсбук"), сочат данните на дружеството в САЩ, цитирани от местни медии.

Партията е похарчила от началото на май до първите дни на юни близо половин милион евро. Профилът на председателя на партията Том Ван Грикен е бил подкрепен с реклама на сходна стойност.

Партията "Християндемократи и фламандци" е вложила в реклама близо 400 хиляди евро, "Зелените" са похарчили около 250 хиляди евро, Работническата партия - 230 хиляди евро, а втората по големина партия във Фландрия "Нов фламандски алианс" и партията "Открити християндемократи и фламандци" - по около 150 хиляди евро.

Във Фландрия предизборният бюджет на партиите за услугите на "Мета" се изчислява на 2,2 милиона евро, във Валония - на 543 хиляди евро, а в Брюксел - на 286 хиляди евро. Във Валония най-много са похарчили "Обвързаните" (над 115 хиляди евро), втора е Работническата партия (87 хиляди евро), следвана от Реформаторското движение (81 хиляди евро), "ДеФИ" (26 хиляди евро), и "Еколо" (17 хиляди евро).

/ПТА/

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:20 на 30.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация